پرند 15 هزار خانه‌ خالی دارد

پرند 15 هزار خانه‌ خالی دارد

پرند 15 هزار خانه‌ خالی دارد؛ شهر جدید پرند 15 هزار خانه خالی دارد که در حال راستی‌آزمایی این تعداد خانه هستیم که بعد از نهایی شدن به سازمان امور مالیاتی برای دریافت مالیات معرفی خواهد شد.

به گزارش ، مدیرعامل شهر جدید پرند با اعلام اینکه در شهر جدید پرند 15 هزار واحد مسکونی خالی و 150 بنگاه غیرمجاز شناسایی شده است، از کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت واحدهای پرند بعد از راه‌اندازی گشت‌های ساماندهی مشاوران املاک خبر داد.

آرش صیادی درباره روند شناسایی خانه‌های خالی، ارایه آمار این واحدها به سازمان امور مالیاتی برای گرفتن مالیات و همچنین شناسایی بنگاه‌های مشاور املاک بدون مجوز توضیح داد: با تأکید وزیر راه و شهرسازی، کمیته شناسایی خانه‌های خالی در شهر جدید پرند راه‌اندازی شد. هدف قانونگذار و این طرح‌های حمایتی، تولید مسکن و عرضه به بازار مسکن است تا بتوان در بازار مسکن تعدیل ایجاد کرد.

او ادامه داد: با احتکار مسکن برخورد می‌کنیم و براساس قانون به سازمان امور مالیاتی برای گرفتن مالیات معرفی خواهد شد.

صیادی تصریح کرد: به دارندگان واحدهای خالی در شهر جدید پرند توصیه می‌کنیم هرچه سریعتر واحدهای خالی را به بازار مسکن عرضه کنند تا بازار اجاره تعدیل شود. اگر این واحدها برای سال بعد خالی بماند میزان مالیاتی که از این واحدها گرفته خواهد شد به دو برابر می‌رسد.

مدیرعامل شهر جدید پرند تاکید کرد: گشت‌های کنترلی و شناسایی واحدهای مسکونی خالی با حضور مأمور مالیات خواهد بود.

وی درباره شناسایی دفاتر مشاوران املاک غیرمجاز در شهر جدید پرند توضیح داد: بیش از 150 بنگاه املاکی که یا مجوز نداشتند و یا غیرقانونی فعالیت می‌کردند شناسایی شدند که برخی از بنگاه‌های مشاور املاک به‌دستور مقام قضایی پلمب شد، برخی از این بنگاه‌ها نیز موانعی داشتند که برای مجوز خود اقدام کرده‌اند.

پردیس 6 هزار خانه خالی دارد

از سوی دیگر مدیرعامل شهر جدید پردیس از شناسایی ۶۰۰۰ خانه خالی در پردیس خبر داد و گفت که بیش از ۴۵۰۰ واحد خالی به سازمان امور مالیاتی برای گرفتن مالیات معرفی شد. همچنین به‌تازگی نیز ۱۵۰۰ واحد خالی جدید شناسایی شد که به‌زودی به سازمان امور مالیاتی معرفی می‌شود.

خلیل محبت‌خواه افزود: از 6 هزار واحد مسکونی خالی شناسایی شده تاکنون ۵۰۰ خانه خالی وارد بازار مسکن شده است.

محبت‌خواه درباره آمار خانه‌های خالی آن شهر و شناسایی بنگاه‌های غیرمجاز و بدون مجوز، از شناسایی ۱۱۶ بنگاه معاملات املاک غیرمجاز خبر داد و اضافه کرد: ۵۶ تعداد از این بنگاه‌ها پلمب قطعی شد و به دیگر بنگاه‌های مشاور املاک غیرمجاز اخطار داده شده تا نسبت به دریافت مجوز و فعالیت‌های مجاز اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس ادامه داد: بنگاه‌های مشاور املاکی وجود داشت که بالای ۱۰۰ واحد و حتی تا ۳۰۰ واحد در اختیار داشت که جمع کردن این بنگاه‌های مشاور املاک غیرمجاز سبب افت و ریزش قیمت‌های مسکن در شهر جدید پردیس شد.

محبت‌خواه توضیح داد: آمارها حاکی است که بین ۱۰ تا ۳۰ درصد در پردیس کاهش قیمت مسکن داشتیم و با تحویل واحدهای جدید و تعطیلی کارگزاری در پردیس شاهد کاهش قیمت در پردیس خواهیم بود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...