جابجایی 5.7 میلیون مسافر نوروزی با حمل‌ونقل عمومی

جابجایی 5.7 میلیون مسافر نوروزی با حمل‌ونقل عمومی

از 24 اسفندماه 1400 تا ششم فروردین 1401 بالغ‌بر پنج میلیون و 708 هزار مسافر نوروزی با حمل‌ونقل زمینی، هوایی و ریلی جابه‌‎جا شدند.
به گزارش صنعت‌صنف، مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از رکوردشکنی سفرهای دریایی در نوروز خبر داد: از ۲۵ اسفندر1400 تا ششم فروردین‌ماه، دو میلیون مسافر دریایی داشتیم که حدود ۳۰۰ درصد نسبت به نوروز 1400 و ۱۵ درصد نسبت به نوروز ۹۸ یعنی قبل از شیوع ویروس کرونا افزایش یافت.
حسین عباس‌نژاد پیش‌بینی کرد تا پایان نوروز تعداد مسافران دریایی به چهار میلیون نفر برسد.
وی با بیان اینکه ۹۰ درصد این مسافران از بنادر استان هرمزگان سفرهای دریایی خود را آغاز کردند، افزود: تردد شناورهای مسافری هم در این روزها تا ۶۰ درصد افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم قبل از آغاز سفرهای دریایی و عزیمت به بنادر مسافری با شماره تلفن ۱۵۵۰ برای شرایط اضطرار یا ۳۱۱۱ تماس بگیرند.


758 هزار نفر سوار قطار شدند
معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران هم اعلام کرد: در موج نخست سفرها و تا پایان روز پنجم فروردین امسال، ۷۵۸ هزار نفر مسافر با قطار سفرهای نوروزی خود را انجام دادند که در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته ۵۳ درصد رشد را تجربه کرد.
میرحسن موسوی با بیان اینکه تدارک لازم برای سفرهای نوروزی امسال از دی‌ماه دیده شد و پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی را از هشتم و نهم اسفندماه آغاز کردیم، افزود: میانگین تاخیر قطارهای نوروزی از مبدأ زیر ۱۷ ثانیه و میانگین تاخیر کل قطارها از مبدأ تا مقصد حدود ۲۸ دقیقه بوده است.
وی اعلام کرد: سفرهای نوروزی مردم در موج نخست نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد و نسبت به نوروز سال ۱۳۹۹ حدود ۱۸۰ درصد افزایش یافته است.
به گفته رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی، تعداد مسافران پروازهای خارجی ۲۷۴ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشتند.
رضا نفیسی افزود: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا هشتم فروردین، 12هزار و ۵۰۰ نشست و برخاست در فرودگاه‌های کشور انجام شده است. همچنین یک میلیون و ۴۹۰ هزار نفر مسافر در این روزها اعزام و پذیرش شدند که در قیاس با مدت مشابه پارسال گذشته ۶۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.
 

سفر سه میلیون مسافر در جاده
مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هم به ایسنا گفت: از ۲۴ اسفندماه پارسال سفرهای نوروزی آغاز شد و تا پایان روز پنجم فروردین‌ماه حدود دو میلیون و۹۵۰ هزار مسافر از پایانه‌های مسافربری با اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه پلاک عمومی جابجا شدند که نسبت به نوروز 1400 و در قیاس با همین بازه زمانی ۱۶ درصد رشد را تجربه کرد.
داریوش باقرجوان با بیان اینکه این تعداد جابجایی مسافر در قیاس با نوروز دو سال گذشته ۱۸۰ درصد رشد داشت، افزود: سفرهای نوروزی مردم در این بازه زمانی ۶۷.۲ درصد با اتوبوس، ۱۷.۲ درصد با مینی‌بوس و ۱۵.۶ درصد با سواری‌های کرایه پلاک عمومی انجام شده است.
وی از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف در حوزه‌های مختلفی ازجمله قیمت بلیت اتوبوس و رعایت دستورالعمل‌‌های بهداشتی، آن را از طریق سامانه‌ تلفنی ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ اطلاع دهند.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...