شناسایی ماهانه 80 ملک برای مولدسازی

شناسایی ماهانه 80 ملک برای مولدسازی

شناسایی ماهانه 80 ملک برای مولدسازی؛ ماهانه به‌طور متوسط 80 ملک جدید درراستای مولدسازی شناسایی و ۳۰ مورد قیمتگذاری می‌شود و در فرآیند عرضه قرار می‌گیرد.

به گزارش ، رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان این مطلب اظهار داشت: مجموع فروش اموال غیردولتی از سال ۱۳۹۸ تا پایان 1401 بالغ‌بر ۴.۹ هزار میلیارد تومان بوده است.

مالک رحمتی افزود: امسال حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان اموال دولتی درراستای سیاست مولدسازی فروخته شده و ارزش املاک مازاد شناسایی شده دولتی در این سال حدود ۱۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

رحمتی با تاکید بر اینکه مردمی‌سازی اقتصاد به معنای گره زدن معیشت مردم به تولید و سودآوری بنگاه‌ها است، گفت: اگر شرایطی ایجاد شود که سهامداری جایگزین خرید طلا، مسکن و... شود، به اقتصاد کشور، کنترل تورم و بهبود تامین مالی و سودآوری بنگاه‌ها کمک کرده‌ایم.

او با بیان اینکه منابع حاصل از مولدسازی صرف امور جاری کشور نمی‌شود، تصریح کرد: بورس کالا نیاز به تقویت بیشتر دارد و عرضه اموال دولت در بورس مسیر درستی است.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه مولدسازی اموال مازاد دولت هفت روش دارد، گفت: یکی از این روش‌ها واگذاری است. ماهانه به‌طور متوسط 80 ملک جدید درراستای مولدسازی شناسایی و 30 مورد قیمتگذاری می‌شود و در فرآیند عرضه قرار می‌گیرد. با این حال چسبندگی به دارایی‌ها در دستگاه‌ها نیز بالاست.

رحمتی با بیان اینکه مولدسازی امری مغفول مانده در دولت‌های قبلی بوده که دولت سیزدهم آن را اجرایی کرد، افزود: دستگاه‌های مختلف سازمان خصوصی‌سازی را در امر مولدسازی یاری کنند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...