بازار 25 میلیون نفری نسل زد

بازار 25 میلیون نفری نسل زد

بازار 25 میلیون نفری نسل زد؛ صاحبان بنگاه‌ و برند را به این نکته توجه داد که نسل زد در اقلیت نیست بلکه یک بازار 25 میلیون نفری در کشور است.

به گزارش ، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران طی گزارشی به واکاوی فرصت‌های کسب‌و‌کار از نگاه نسل زد (Z) پرداخت و از فعالان کسب‌وکار خواست نیازها و توانمندی‌های این نسل را جدی بگیرند.

شهاب جوانمردی با یادآوری اینکه نسل زد در فضای فیجیتال سیر و زندگی می‌کند و نوع تعاملات و روابط این نسل، بسیار متفاوت از نسل‌های گذشته است، صاحبان بنگاه‌ و برند را به این نکته توجه داد که نسل زد در اقلیت نیست بلکه یک بازار 25 میلیون نفری در کشور است.

جوانمردی با این توضیح که جذب نسل زد و ورود به تعامل با این نسل در حیطه اقتصاد و کسب‌و‌کار، نیاز به شناخت دقیق از این نسل و علاقمندی‌ها و رویکردهای آن دارد و کسب‌و‌کارها باید به همسان‌سازی استراتژی‌های خود با این نسل همت گمارند، چند توصیه برای صاحبان کسب وکار و مدیران بنگاه‌ها مطرح کرد و یادآور شد که در شرکت و بنگاه‌های خود، به‌دنبال پرچمداران نسل زد که ترجیحا از این نسل نیز باشند، بگردند و حضور برند و خدمات خود در فضای رسانه‌ای باب میل این نسل که می‌تواند شامل موسیقی، گیم و پادکست باشد را تقویت کنند.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران همچنین، این نوید را داد که بنگاه‌ها می‌توانند برای کاهش هزینه‌های بازاریابی خود، فرصت ارائه تولید محتوا توسط نسل زد را پررنگ کنند و فناوری پیشرفته را در خدمت خلق تجربه خوب، قرار دهند.

وی با این توصیه که کسب‌و‌کارها بهتر است دسترسی به جای ملکیت را جدی بگیرند، افزود: بنگاه‌ها باید روی خلق مدل‌های کسب‌و‌کار جدید سرمایه‌گذاری جدی کنند.

به گفته جوانمردی، نسل زد، برخلاف دیگر نسل‌های گذشته، پایبند به حضور مستمر و اداری در محیط کار نیست و کسب‌و‌کارها بهتر است که مسیرهای شغلی آفرودی و کوتاه‌مدت را در سازمان خود برای نسل زدی‌ها فراهم کنند.

او همچنین این توصیه را جدی دانست که کسب‌و‌کارها برای بهره‌مندی بیشتر از فرصت‌های نسل زد، خود را در جریان اینفلوئنسرهای تاثیرگذار بر مخاطبان نسل زد، پیوند بزنند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...