تبدیل چانه‌زنی مالیاتی اصناف به مفاهمه

تبدیل چانه‌زنی مالیاتی اصناف به مفاهمه

تبدیل چانه‌زنی مالیاتی اصناف به مفاهمه؛ رویکرد چانه‌زنی بین نظام مالیاتی و اصناف به همفکری و مفاهمه تبدیل شده است.

به گزارش ، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی در نشست مشترک با اعضای اتاق اصناف ایران، با بیان اینکه نظام مالیاتی خود را مکلف به پاسخگویی به مودیان و مردم می‌داند، گفت: رویکرد چانه‌زنی بین نظام مالیاتی و اصناف به همفکری و مفاهمه تبدیل شده است.

سیدمحمدهادی سبحانیان از حضور ده‌برابری مدیران و کارشناسان مالیاتی در بین اصناف و بازاریان در سال گذشته خبر داد و افزود: میزهای خدمت که در ادارات کل مالیاتی سراسر کشور برگزار می‌شود هم به حل‌وفصل بسیاری از مسائل و دغدغه‌های مالیاتی اصناف منجر شده و هم همگرایی نظام مالیاتی و اصناف را بیشتر کرده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، تفاهم با اصناف را از راهبرد‌های اصلی نظام مالیاتی دانست و بیان داشت: تبصره ماده 100 نمونه بارز رویکرد ساده‌سازی و عادلانه شدن نظام مالیاتی است.

او، ساده‌سازی و عادلانه شدن نظام مالیاتی را دو راهبرد مهم نظام مالیاتی در رویارویی با مودیان مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی دانست و اضافه کرد: اجرای تبصره ماده 100 نمونه بارز و عملیاتی رویکرد ساده‌سازی و عادلانه شدن نظام مالیاتی است.

سبحانیان با اشاره به اینکه باید مؤدیان مالیاتی از مزایا و تسهیلات استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ مطلع شوند، تصریح کرد: درراستای اجرای رویکرد ساده‌سازی و عادلانه شدن نظام مالیاتی اقداماتی ازجمله اجرای تبصره ماده 100، افزایش سقف مالیات‌ها، افزایش در نصاب گروه‌های 1و 2 و 3، اشراف اطلاعاتی، تولید اظهارنامه برآوردی و توزیع بار مالیاتی بین همه مودیان به طور عادلانه در دستور کار سازمان امور مالیاتی است.

بنابر اعلام رسانه مالیاتی ایران، در ادامه این نشست رئیس اتاق اصناف ایران نیز با تاکید بر اهمیت درآمدهای مالیاتی در تامین مالی دولت و توسعه و عمران کشور، تعامل، همفکری و تفاهم بین نظام مالیاتی و اصناف را رویکرد اتاق اصناف ایران دانست.

مجتبی صفایی با تمجید از تصمیمات شجاعانه و اقدامات بدیع در دوره تحولی نظام مالیاتی برای نزدیکی و تفاهم نظام مالیاتی با اصناف، گفت: رویکرد اتاق اصناف نیز تعامل حداکثری با  نظام مالیاتی است.

صفایی، برگزاری میزهای خدمت در سراسر کشور در سال گذشته را یکی از اقدامات مهم و سازنده سازمان امور مالیاتی برای تفاهم و پاسخگویی به مودیان مالیاتی دانست و افزود: میزهای خدمت بازخورد خوبی بین اصناف و اتحادیه های سراسر کشور داشته است.

رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: اجرای تبصره ماده 100 به جهات مختلف یک فرصت مناسب برای سازمان امور مالیاتی و اصناف کشور است.

وی افزایش سقف استفاده از تبصره ماده 100 تا 18 میلیارد تومان را یکی دیگر از اقدامات و تصمیمات مثبت سازمان امور مالیاتی برای همکاری با اصناف دانست و خواستار پیگیری جلسات کارشناسی برای برطرف شدن مسائل و مشکلاتی پیرامون اینتا کدها، افزایش تعداد اقساط و ... شد.

گفتنی است در این نشست، آخرین وضعیت تبصره ماده ۱۰۰ و اظهارنامه مالیاتی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت که تدابیر لازم برای حل و فصل آنها گرفته شد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...