تولید شمش آلومینیوم از ضایعات در خوزستان

تولید شمش آلومینیوم از ضایعات در خوزستان

تولید شمش آلومینیوم از ضایعات در خوزستان؛ با همت جوانان استان خوزستان یک کارگاه کوچک تولید شمش آلومینیوم از ضایعات با ایجاد اشتغال برای 5 تا 6 نفر، راه‌اندازی شد.

به گزارش صنعت‌صنف، مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان خوزستان با بیان اینکه برای ایجاد 1500 طرح اشتغالزایی در استان خوزستان و در شهرهای بهبهان، آغاجاری، رامهرمز، باغملک و هفتگل هدفگذاری صورت گرفت، گفت: تا به امروز بالغ‌بر 700 طرح اشتغالزایی به بانک معرفی شده و تا یکی دو ماه آینده 700 طرح دیگر نیز به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی خواهند شد.

مصطفی اسکندری افزود: راه‌اندازی کارگاه‌های یخچال‌سازی ویترینی، ایجاد کارگاه‌های پوشاک و تهیه البسه ورزشی و راه‌اندازی کارگاه روغن‌گیری از مهمترین فعالیت‌های اشتغالزایی بوده که هر یک از این کارگاه‌ها زمینه‌ ایجاد اشتغال برای 5 تا 6 نفر را فراهم کرده است.

اسکندری با اشاره به تکمیل زنجیره سبز و آبی در استان خوزستان توضیح داد: احداث کانال‌های آبی برای آبرسانی به مزارع کشاورزی به میزان 70 تا 80 کیلومتر از مهمترین برنامه‌های ما در استان خوزستان در قالب زنجیره سبز و آبی بوده است.

وی به راه‌اندازی کارگاه کوچک شمش آلومینیوم در استان خوزستان به  همت دو جوان مهندس متالوژی اشاره کرد و گفت: این کارگاه از ضایعات موجود در استان شمش تولید و به بازار ارائه می‌کند.

اسکندری اضافه کرد: با همت این دو جوان متخصص و حمایت مالی بنیاد برکتِ، کوره و نیازمندهای این طرح تهیه شد و روزانه این کارگاه در حال تفکیک آلومینیوم و سپس ذوب آن است.

مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان خوزستان اظهار کرد: این طرح موجب اشتغالزایی 6 نفر به صورت مستقیم در روستا و همچنین مهاجرت معکوس شده است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...