ساماندهی نیروی کار اتباع در شهرک‌های صنعتی

ساماندهی نیروی کار اتباع در شهرک‌های صنعتی

ساماندهی نیروی کار اتباع در شهرک‌های صنعتی؛ اتباع خارجی فقط در مواردی که امکان رفع نیاز کارفرمایان از طریق نیروی کار ایرانی وجود نداشته باشد به‌کارگیری خواهد شد.

به گزارش ، مساله ساماندهی نیروی کار اتباع مهاجر در دومین نشست کارگروه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و عنوان شد که به‌کارگیری این نیروها فقط در جایی که تامین نیروی بومی ایرانی ممکن نباشد، مانند فعالیت‌های عمرانی، مجاز شمرده می‌شود و اولویت اشتغال با جوانان و کارجویان ایرانی است.

دومین نشست کارگروه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش‌خصوصی استان تهران با موضوع ساماندهی نیروی کار اتباع مهاجر، با حضور مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، قائم‌مقام دبیر شورای گفت‌و‌گوی تهران و جمعی از نمایندگان بخش‌خصوصی برگزار شد و طی آن مسأله کمبود نیروی کار واحدهای تولیدی در نواحی و شهرک‌های صنعتی و چگونگی بهره‌مندی از توان نیروی کار مهاجران قانونی به ایران در واحدهای تولیدی و صنعتی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

در این نشست و پس از طرح نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی در نواحی و شهرک‌های صنعتی استان تهران به نیروی کار، محمد آذرپناه سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از تدوین طرح ساماندهی نیروی کار اتباع مهاجر با اولویت به‌کارگیری این نیروی کار در شهرک‌های صنعتی استان تهران، خبر داد.

آذرپناه با بیان اینکه، در برنامه ساماندهی اشتغال اتباع خارجی اولویت اشتغال با جوانان و بیکاران استان تهران است، گفت: اتباع خارجی فقط در مواردی که امکان رفع نیاز کارفرمایان از طریق نیروی کار ایرانی وجود نداشته باشد به‌کارگیری خواهد شد.

وی افزود: با توجه به‌ اینکه در برخی از فعالیت‌های عمرانی و تولیدی که به‌طور عمده به نیروی کارگر ساده نیاز دارند و از طریق نیروی کار ایرانی به اندازه کافی تامین نمی‌شود از ظرفیت اتباع خارجی استفاده خواهد شد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره به طرح ساماندهی نیروی کار اتباع مهاجر با هدفگذاری به‌کارگیری این نیرو در شهرک‌های صنعتی استان، گفت: براساس این طرح، برای اتباع خارجی که به صورت قانونی در ایران هستند یا با هدف اشتغال به ‌کشور وارد می‌شوند، با بررسی‌های لازم و نیازسنجی‌ها، پروانه کار (کارت کار) به صورت نقطه‌ای صادر خواهد شد.

آذرپناه با بیان اینکه جلسات متعددی با اصناف و اتحادیه‌های تهران برای شناسایی نیازهای واحدهای تولیدی به نیروی کار برگزار شده است، گفت: در حال پیگیری و هماهنگی با شهرک‌های صنعتی استان هستیم تا در هر یک از نواحی و شهرک‌های صنعتی استان یک یا چند کاریابی داخلی دارای مجوز مستقر شده و نسبت به شناسایی و رفع نیاز واحدهای تولیدی به نیروی کار اقدام کنند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران تصریح کرد: در صورت نبود نیروی کار ایرانی برای جبران کمبود کارگر از نیروی کار خارجی استفاده خواهد شد.

در همین رابطه، هومن حاجی‌پور قائم‌مقام دبیر شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش‌خصوصی استان تهران با اعلام آمادگی طرح این راهکار در این شورا و تصویب آن، آمادگی اتاق تهران برای همراهی با اجرایی شدن این طرح در نواحی صنعتی استان تهران را اعلام کرد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...