توزیع الکترونیکی فرآورده‌های نفتی در سراسر کشور

توزیع الکترونیکی فرآورده‌های نفتی در سراسر کشور

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از عرضه انواع فرآورده‌های نفتی در کشور به صورت الکترونیکی خبر داد.

به گزارش صنعت‌صنف به نقل از وزارت نفت، علی‌اصغر عباسی افزود: فرآیند الکترونیکی شدن توزیع انواع فرآورده در کشور در طول یک‌سال گذشته به منظور اجرای سیاست‌های دولت الکترونیک و بهبود فرآیندها در همه حوزه‌هایی که به مردم ارائه خدمت می‌کنیم، اجرایی و شرایط برای دسترسی مصرف‌کنندگان سوخت، تسهیل شد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون کل زنجیره تأمین و توزیع سوخت کشور از نقطه درخواست تا رسیدن به دست مصرف‌کننده اصلی، به صورت کاملا مکانیزه انجام می‌شود.

عباسی با بیان اینکه آخرین حلقه مفقوده این روند، تکمیل طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع در کشور بود که پارسال آغاز شد، گفت: این طرح نیز به صورت کامل در کشور اجرایی شده طوری که امروز فرآیندهای عرضه فرآورده در کشور به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

عباسی اضافه کرد: سامانه درخواست فرآورده (سدف) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تبادل اطلاعات با بیش از ۲۸ سازمان مرتبط دیگر، حدود ۴۰ خدمت را با شناسایی دقیق مصرف‌کنندگان عمده و جزء بر مبنای زیرساخت‌های آماری و اطلاعاتی سازمان‌های مرتبط، ارائه می‌کند.

وی با اشاره به صحت‌سنجی اطلاعات مصرف‌کنندگان با مراجعه به سامانه سدف گفت: با طراحی اقدامات حوزه توزیع بر مبنای فرآیندهای سامانه‌ای و زیرساخت‌های نرم‌افزاری، علاوه بر تسهیل دسترسی مردم به فرآورده‌های نفتی، شفافیت بیشتری در به دست آوردن آمار و اطلاعات دقیق فرآورده توزیعی در کشور به دست خواهیم آورد.

عباسی با تأکید بر استفاده از سامانه‌های نرم‌افزاری در بخش‌های مختلف توزیع فرآورده در کشور گفت: به دنبال این روند شناسایی مصرف‌کنندگان در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی، صنعت، حمل‌ونقل و بخش خانگی صورت گرفت و دیگر نیاز نیست که یک مصرف‌کننده ساکن در دورترین نقطه کشور مانند گذشته به صورت حضوری به ادارات شرکت ملی پخش، مراجعه و حواله را به صورت فیزیکی دریافت کند.

وی افزود: در بخش‌های صنعتی نیز همه مصرف‌کنندگان می‌توانند در هر نقطه‌ای از کشور، نیازشان را با مراجعه به سامانه تجارت آسان (سدف) ثبت کنند و فرآورده نفتی مورد نیازشان را بر اساس میزان عملکرد برآورد شده و سهمیه اختصاص یافته، دریافت کنند.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...