توسعه حمل‌و‌نقل کانتینری چابهار با والفجر

توسعه حمل‌و‌نقل کانتینری چابهار با والفجر

توسعه حمل‌و‌نقل کانتینری چابهار با والفجر؛ گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکت کشتیرانی والفجر را مأمور توسعه عملیات حمل‌و‌نقل کانتینری در بندر چابهار کرد.

به گزارش ، شرکت کشتیرانی والفجر به‌عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل کانتینری، فراساحل و مسافری فعالیت می‌کند، در اطلاعیه‌ای از پذیرش مأموریت محوله از سوی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توسعه حمل‌ونقل کانتینری در قالب کریدور شمال- جنوب خبر داد.

این شرکت تصریح کرد: این مأموریت درراستای رونق هرچه بیشتر کریدور شمال-جنوب با محوریت بندر چابهار، به شرکت کشتیرانی والفجر واگذار شده است.

بر این اساس، پیش‌بینی می‌شود با ورود والفجر به عملیات کانتینر از مسیر بندر چابهار، قیمت تمام شده و زمان حمل کانتینرهای ترانزیتی از مسیر بنادر هند به کشورهای حوزه CIS و افغانستان کاهش پیدا می‌کند.

حمل کالای ترانزیتی از طریق بندر چابهار از طریق شبکه حمل‌ونقلی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به صورت DOOR TO DOOR خواهد بود.

در وضعیت فعلی، عملیات کانتینری این شرکت انتفاعی و درراستای کسب سود نبوده و گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و به‌دنبال آن شرکت کشتیرانی والفجر برای رونق گرفتن بندر چابهار و احیای کریدور شمال-جنوب به مأموریت ملی خود عمل کرده و در پی انتفاع مالی نیست؛ هر چند عملیات حمل‌ونقلی در این مسیر به‌گونه‌ای مدیریت خواهد شد که زیانی نیز متوجه مجموعه ذی‌نفعان نشود.

بر این اساس، کشتیرانی والفجر برای رونق یافتن بندر چابهار و توسعه عملیات ترانشیپی از این بندر به بنادر هند، منطقه خلیج فارس و عمان با استفاده از کشتی‌های فیدری خود در حال برنامه‌ریزی است.

بنابر اعلام روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، باتوجه به انتصاب مدیران ویژه برای دو پروژه توسعه بندر چابهار و کریدور شمال-جنوب در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، هماهنگی لازم با این بخش‌ها انجام شده است که امیدواریم باتوجه به امکانات مناسب گروه کشتیرانی و تجربه ارزنده که در حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی در این مجموعه ملی وجود دارد، به زودی شاهد تحقق اهداف حمل‌ونقلی در بندر چابهار به‌عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و همچنین احیای کریدور شمال- جنوب باشیم.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...