میزبانی جزایر ایران از تماشاگران جام جهانی قطر

میزبانی جزایر ایران از تماشاگران جام جهانی قطر

میزبانی جزایر ایران از تماشاگران جام جهانی قطر؛ وزارت راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی برای میزبانی تعداد زیادی از گردشگران خارجی در روزهای برگزاری جام جهانی قطر در بنادر جنوبی کشور به ویژه کیش خبر داد.

به گزارش ، وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم‌نامه با وزارت میراث فرهنگی با اشاره به وجود کریدورهای ریلی و آزادراهی شمال – جنوب و نیز شرق – غرب، اظهار داشت که ایران می‌تواند محور ترانزیت کالا در منطقه و حتی جهان باشد.

رستم قاسمی افزود:‌ ظرفیت جابه‌جایی بار در منطقه قفقاز و آسیای میانه حدود 200 میلیون تن برآورد می‌شود که در صورت جذب تنها 20 درصد از این میزان توسط کشور، درآمد سرشاری (به اندازه درآمد نفتی کشور) نصیب ایران خواهد شد.

وی از دریافت مجوز پس از یک سال تلاش در هیأت دولت درراستای برطرف کردن موانع حمل‌ونقل هوایی، دریایی و ریلی خبر داد و ابراز امیدواری کرد با کمک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زمینه حضور تعداد زیادی توریست و گردشگر خارجی در روزهای برگزاری جام جهانی 2022 میلادی قطر در بنادر جنوبی کشور به ویژه کیش فراهم شود.

استاندار هرمزگان نیز با اشاره به وجود 15 جزیره در این استان و اینکه در زمان حاضر تنها 5 جزیره در حوزه دریایی و بندری زیر کاربری رفته است، گفت: برای دیگر بنادر استان به‌ویژه جزیره استراتژیک ابوموسی اسکله‌های تفریحی و تجاری ساخته می‌شود.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی هم با اشاره به خدمت‌رسانی به 22 میلیون گردشگر دریایی تا پیش از شیوع کرونا، استان هرمزگان را هاب گردشگری دریایی کشور خواند و ابراز امیدواری کرد با توجه دوباره به این حوزه مهم، بندرعباس، نخل خدا و جزیره هرمز به زودی به پایگاه اصلی توسعه گردشگری دریایی تبدیل شوند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...