چادرملو صاحب مرکز نوآوری و فناوری شد

چادرملو صاحب مرکز نوآوری و فناوری شد

چادرملو صاحب مرکز نوآوری و فناوری شد؛ مرکز نوآوری و فناوری چادرملو با هدف ایجاد ظرفیت‌های نوآوری درراستای ارزش‌آفرینی صنایع فولادی و معدنی چادرملو و ارتقای بهره‌وری آنها تاسیس شد.

به گزارش ، مرکز توسعه و پشتیبانی نوآوری و فناوری چادرملو به‌عنوان بزرگترین مجمتع معدنی و صنایع معدنی کشور در پارک علم و فناوری یزد افتتاح و آغاز به کار کرد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در مراسم آغاز به کار این مرکز با اشاره به اجتناب‌ناپذیر بودن حرکت حوزه معدن و صنایع معدنی به‌عنوان یکی از پیشران‌های توسعه کشور در مسیر ارزش‌آفرینی پایدار و ارتقای مزیت‌های رقابتی خود به‌خصوص در بازارهای بین‌المللی، گفت: در این راستا شرکت چادرملو اقدام به راه‌اندازی مرکز نوآوری در پارک علم و فناوری یزد و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با پارک علم و فناوری و دانشگاه یزد کرد.

امیرعلی طاهرزاده افزود: این مراکز درراستای تحقق قانون جهش تولید، دانش‌بنیان و سیاست‌های کلی کشور برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و به‌منظور فراهم‌آوردن زمینه همکاری‌های سازنده برای حمایت از توسعه فناوری‌ها، محصولات و خدمات فناورانه و نیز توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان یزد در سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» ایجاد شده است.

طاهرزاده یادآور شد: چادرملو در فرآیند توسعه دانش‌محور به‌ویژه در زنجیره فولاد، از مرحله اکتشاف، استخراج، فرآوری و تولید محصولات فولادی فرصت‌هایی را برای محققان، پژوهشگران و صنعتگران در مراکز علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم ساخته که بهترین محمل همکاری دوجانبه میان مراکز علمی و صنعتی است.

مدیرعامل چادرملو خاطرنشان کرد: این شرکت به‌عنوان یکی از بازیگران بزرگ اقتصادی کشور همزمان با توسعه همکاری‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز تحقیقاتی به‌منظور ارتقاء بهره‌وری، در اندیشه توسعه و انتقال تکنولوژی‌های روز و حرکت به سمت هوشمندسازی فرآیندهای تولید است.

آغاز به کار دبیرخانه دائمی جذب ایده‌ها

بنابر اعلام روابط عمومی چادرملو، در این مراسم که جمعی از استادان، پژوهشگران و محققان دانشگاه یزد و پارک علم و فناوری حضور داشتند محمدعلی شاه‌حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد با تاکید بر ضرورت نخبه‌پروری و جذب و اشتغال این گروه در مراکز صنعتی که متناسب با نیاز استان تربیت شده‌اند، از اقدام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو که همواره از شرکت‌های مهم و تاثیرگذار در رشد و پیشرفت استان بوده و این‌بار نیز با اقدام عملی زمینه همکاری موثر با مراکز علمی و نوآوری را فراهم کرده است، تقدیر و تشکر کرد.

همچنین عباس کلانتری، رئیس دانشگاه یزد و سیدحبیب‌الله میرغفوری، رئیس پارک علم و فناوری یزد نیز با تشریح ظرفیت‌های موجود دانشگاهی و نخبگان فعال در پارک علم و فناوری که می‌توانند در خدمت صنعت استان باشند، اظهار داشتند: با گام نهادن شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به این مرکز علمی، عزم این شرکت برای ارتباط تنگاتنگ با مراکز علمی و دانشگاهی به اثبات رسید و امیدوار هستیم این همکاری موجب  توسعه فضای کسب‌وکار با اتکا به شاخص‌های علم و تکنولوژی شود.

بنابر این گزارش، پیش از افتتاح مرکز توسعه و پشتیبانی نوآوری و فناوری چادرملو، دو تفاهم‌نامه همکاری در حوزه فناوری و دانش‌بنیان میان چادرملو، دانشگاه یزد و پارک علم و فناوری استان یزد منعقد شد.

گفتنی است با راه‌اندازی و تجهیز دفتر مرکز توسعه و پشتیبانی نوآوری و فناوری چادرملو در ساختمان شهید احمدی روشن در پارک علم و فناوری استان یزد، دبیرخانه دائمی جذب ایده‌ها نیز در این محل آغاز به کار کرد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...