مخالف محدودیت‌ها و حامی داخلی‌ها هستیم

مخالف محدودیت‌ها و حامی داخلی‌ها هستیم

مخالف محدودیت‌ها و حامی داخلی‌ها هستیم؛ ما حامی پلتفرم‌های داخلی در عین اینکه مخالف محدود شدن پلتفرم‌های خارجی به‌منظور تقویت پلتفرم‌های داخلی هستیم، هستیم.

به گزارش ، رئیس هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با بیان این مطلب در نشست خبری پایان سال 1401 درباره حوزه نرم‌افزار گفت: بسیاری از اعضای ما توسعه‌دهنده نرم‌افزارهای داخلی هستند و چتر حمایتی سازمان بالای سر آنها است. در چند ماه اخیر نظام صنفی در برخی رسانه‌ها به همراهی با برخی شبکه‌ها و پلتفرم‌های خارجی مانند متا و یا واتس‌اپ، متهم شد.

حسین اسلامی افزود: تلاش کردیم تا ضمن اینکه بگوییم مخالف اعمال محدودیت‌ها هستیم اما از پلتفرم‌های داخلی حمایت می‌کنیم. نکته اصلی ما در کل حمایت حداکثری از پلتفرم‌های داخلی است، در عین اینکه مخالف محدود شدن پلتفرم‌های خارجی به منظور تقویت پلتفرم‌های داخلی هستیم.

او ادامه داد: با اعمال محدودیت برای پلتفرم‌هایی مانند اسنپ و تپسی به صورت جدی مخالف هستیم. همه این مجموعه‌ها در داخل کشور برنامه‌نویسی و اجرایی شده اما اینکه نظام صنفی به حمایت از پلتفرم‌های خارجی متهم شود، منصفانه نیست.

اسلامی با بیان اینکه باید مانند دیگرکشورها یک برج فناوری داشته باشیم به شرایط نامطلوب اینترنت در کشور و پیگیری‌های سازمان در این زمینه پرداخت و افزود: از مجاری متعددی ازجمله مرکز ملی فضای مجازی به صورت جدی برای رفع محدودیت‌ها در تلاش هستیم و ترجیح می‌دهیم به منظور ایجاد تعامل بیشتر، این موارد تا حصول نتیجه چندان رسانه‌ای نشود. همچنین در این زمینه دبیرخانه مشترکی با دیگر تشکل‌های همسو تشکیل داده‌ایم و پیگیر رفع این محدودیت‌ها هستیم. تصور می‌کنیم یک رفع محدودیت حداقلی صرف چند ماه آینده انجام شود گرچه انتظار ما رفع محدودیت‌های حداکثری است.

رئیس هیأت مدیره نصر تهران به تشریح فعالیت‌های این سازمان در ماه‌های گذشته و همچنین برنامه‌های سال آتی دوره ششم هیأت مدیره، پرداخت و گفت: «به صورت عملی با اخذ نظریه معاونت حقوقی ریاست جمهوری و معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی مجلس، درباره موضوع عدم شمول قانون نظام صنفی بر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و همه استان‌ها اقدام کردیم و این موضوع همه کسب‌وکارهای سازمان به جز فروشگاه‌ها را شامل می‌شود. این مسأله را پیگیری خواهیم کرد تا این تصویر کامل شود که قانونگذار برای صنف فاوا تصمیم دیگری گرفته و آنها را از شمول قانون نظام صنفی مستثنی کرده است».

پلمب ابزار قانونی نشود

وی اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا «پلمب» ابزار قانونی برای کسب‌وکارهای عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نباشد و به اعضای خود این اطمینان را می‌دهیم افرادی که عضو سازمان بوده و عضو دیگر تشکل‌ها نیستند از این موضوع آسیب نبینند»

رئیس هیأت مدیره سازمان نصر تهران در ادامه به بیان فعالیت مرکز داوری این سازمان پرداخت و اظهار کرد: هیأت مدیره دوره ششم با برنامه‌ریزی و ایجاد تغییراتی در زیرساخت‌های این مرکز و با دعوت از افراد متخصص، بار دیگر مرکز داوری را راه‌اندازی کرد. این مرکز با نگاه رفع اختلاف و همچنین درآمدزایی برای سازمان در حال فعالیت است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، اسلامی از تشکیل دبیرخانه مشترک با فراکسیون اقتصادی مجلس خبر داد و در این‌باره گفت: در این دبیرخانه 5 نفر به‌عنوان شورای راهبری و مهرداد خداوردیان به‌عنوان دبیر این دبیرخانه انتخاب شد تا ارتباط دقیق‌تری میان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و مجلس شورای اسلامی برقرار شود.

وی توجه به موضوع اقتصاد دیجیتال، کیش را یکی دیگر از زمینه‌های فعالیت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران برشمرد و گفت: در مناطق آزاد نگاه متفاوتی به اقتصاد دیجیتال وجود دارد و ما نیز در سازمان نصر تهران درصدد هستیم تا در سال آینده با منطقه آزاد کیش رویداد مشترکی برگزار کنیم.

نمایشگاه الکامپ در تابستان 1402

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران درباره برگزاری نمایشگاه الکامپ اظهار کرد: در چند سال اخیر این نمایشگاه و در چند ماه اخیر به‌دلیل شرایط کسب‌وکارها و شرایط عمومی با مشکلاتی روبه‌رو شد.

وی افزود: امیدوارم برای تیرماه یا مردادماه سال آینده این نمایشگاه را برگزار کنیم و قراردادهای لازم در این زمینه منعقد شده و فعلا تصمیم به برگزاری باشکوه این نمایشگاه داریم، همچنین نیازمندیم دولت هم در این زمینه همکاری کند.


 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...