تکنیک‌های بهینه کردن کسب‌وکار در لینکدین

تکنیک‌های بهینه کردن کسب‌وکار در لینکدین

اگر مطمئن نیستید که چگونه از صفحه لینکدین کسب‌وکار خود نهایت استفاده را ببرید، این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا نرخ تعامل صفحه خود را افزایش دهید.

به گزارش صنعت‌صنف، لینکدین ممکن است جذاب‌ترین پلتفرم در دنیای رنگارنگ رسانه‌های اجتماعی جهان نباشد، اما حضور در این پلتفرم برای کسب‌وکارها ضروری است.

این پلتفرم که مخاطبان جهانی زیادی دارد و به عنوان قابل اعتمادترین پلتفرم رسانه اجتماعی در دنیای کسب‌وکار شناخته می‌شود، می‌تواند ابزار قدرتمندی برای برندسازی و تولید سرنخ در بازاریابی دیجیتال B2B و B2C باشد.

در ادامه به بررسی راهنمای گام به گام ایجاد یک حساب پربازدید و قدرتمند برای کسب‌وکار که می‌تواند منجر به افزایش فروش شود می‌پردازیم

صفحه لینکدین شرکت شما می‌تواند به عنوان یک کانال ارزشمند برای برقراری ارتباط و تعامل با مشتریان‌تان باشد. اگر مطمئن نیستید که چگونه از صفحه لینکدین کسب‌وکار خود نهایت استفاده را ببرید، این نکات به شما کمک خواهد کرد تا نرخ تعامل صفحه خود را افزایش دهید.

1. یک پروفایل و بنر مناسب انتخاب کنید

تصویر پروفایل شما نخستین چیزی است که مخاطبان هنگام جستجوی نام برند‌تان در لینکدین خواهند دید، بنابراین برای تاثیر‌‌گذاری بر مشتریان، روی انتخاب عکس پروفایل خود دقت کنید. آمار نشان می‌دهد صفحاتی که تصویر پروفایل دارند، شش برابر بیشتر از صفحات بدون تصویر، بازدیدکننده دارند.

قوانین انتخاب تصویر پروفایل در لینکدین ساده است:

اندازه لوگوی خود را متناسب با چهارچوب لینکدین تغییر دهید تا بتوانید به عنوان تصویر پروفایل از آن استفاده کنید.

بنر نمایه بالای لوگو، فضای بیشتری برای نمایش خلاقیت به شما می‌دهد، زیرا هیچ قانون مشخصی برای استفاده از این فضا وجود ندارد. شما می‌توانید در این فضا یک کلاژ از عکس محصولات خود بگذارید.

2. «درباره ما» را خلاقانه بنویسید و کلمات کلیدی مرتبط را در آن بگنجانید

گرچه استفاده از تصاویر برای جذب مشتریان واجب است، اما برای نگه داشتن آن‌ها در صفحه باید از کلمات کمک گرفت. بخش «درباره ما» که باید به خوبی در صفحه‌تان بهینه شود، پاراگرافی (تا ۲۰۰۰ کلمه) است که در آن به بازدیدکنندگان خود درباره کسب‌وکارتان می‌گویید. از زبان ساده و در دسترس استفاده و از طریق کلمات کلیدی اهداف کسب‌و‌کار خود را مشخص کنید.

درنهایت، شما می‌خواهید که «درباره ما» بازگو‌کننده داستان شرکت شما باشد و به مردم کمک کند ارزش محصول یا خدمات‌تان را درک کنند.

در این بخش شما باید به شش سوال اساسی درباره شرکت خود پاسخ دهید:

•هویت کسب‌وکار شما چیست؟

•محل استقرار برند شما کجا است؟

•چه محصول یا خدماتی را به مخاطبان خود ارائه می‌دهید؟‌

•ارزش‌های برند شما کدامند؟

•صدای برند شما چیست؟

•راه‌های ارتباط با کسب‌وکار شما چیست و افراد چگونه‌ می‌توانند اطلاعات بیشتری از کسب‌وکارتان به دست آورند.

3. محتوای مناسب را به طور منظم در صفحه منتشر کنید

براساس بررسی‌های لینکدین، صفحاتی که به طور منظم و هفتگی محتوای مرتبط با کسب‌وکارشان را منتشر می‌کنند، مخاطبان آن‌ها دو برابر تعامل بیشتری دارند. بنابراین بهتر است صفحه خود را با محتوای جدید به‌روز نگه‌دارید.

شما می‌توانید محتوای خود را در قالب مقالات، تصاویر، ویدئوها، اسناد و اشکال دیگری در دسترس مخاطبان قرار دهید.

نحوه استفاده از قالب‌های محتوای لینکدین را در ادامه بررسی می‌کنیم:

مقالات: لینکدین بین شبکه‌های اجتماعی از لحاظ قابلیت انتشار مقالات منحصر به فرد است، زیرا به شما اجازه می‌دهد محتوای متنی طولانی نیز در صفحه خود منتشر کنید. اگرچه توصیه بر این است که محتوای خود را بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه نگه دارید. شما در لینکدین این امکان را دارید که لینک مطالب وبلاگتان را هم به اشتراک بگذارید.

تصاویر: طبق داده‌های لینکدین، تصاویر باعث افزایش ۲ برابری تعامل و نظرات می‌شوند. لینکدین حتی پیشنهاد می‌کند کلاژهای تصویری یا مجموعه‌ای از ۳ تا ۴ تصویر را در قالب یک پست منتشر کنید تا شاهد افزایش تعامل مخاطبان در صفحه‌تان باشید.

ویدئو: در حالی که انتشار ویدئو تا حدود ۵ برابر نسبت به محتوای متنی و تصویری تعامل را افزایش می‌دهد، Live Video می‌تواند تا ۲۴ برابر ارتباط مخاطب با کسب‌وکار را افزایش دهد.

پی‌دی‌اف و پاورپوینت: شما می‌توانید اسناد و اسلایدهای خود را به‌طور مستقیم در لینکدین بارگذاری کنید.

 

کارمندان برجسته: با ویژگی ستایش (Kudos) لینکدین، می‌توانید از اعضای جدید تیم استقبال کنید یا موفقیت‌های خود را به گوش مخاطبان برسانید. این یک راه عالی برای بخشیدن وجهه انسانی به برند و به نمایش گذاشتن فرهنگ شرکت شما است.

اشتراک‌گذاری محتوای موجود: موضوعات و مقالات پرطرفدار به انتخاب مخاطبان و آمارهای موجود از مطالب پرطرفدار دوباره به اشتراک بگذارید. این ویژگی حتی برای پست‌هایی که شما در آن تگ شده‌اید هم قابل انجام است.

4. مخاطبان خود را افزایش دهید

با تکیه بر رشد ارگانیک، فرصت‌های زیادی برای جذب مخاطب در حساب لینکدین شما وجود دارد.

برای پست‌های خود هدف تعیین کنید. هدفی را برای محتوای خود تعیین کنید تا محتوا به صورت ارگانیک به مخاطبان شما برسد. جزئیات محتوای خود را بر اساس یک منطقه، زبان یا صنعت خاصی تهیه کنید و اجازه دهید لینکدین محتوای شما را به مخاطب هدف برساند.

از هشتگ‌ها هم نباید غافل شد. حداکثر سه هشتگ را به صفحه خود اضافه کنید تا صفحه شما هنگام جستجوی تگ‌ها به کاربران نمایش داده شود. با استفاده از هشتگ‌ها می‌توانید به موضوعات روز یا مرتبط با صنعت خود واکنش نشان دهید و کسب‌وکارتان را در معرض دید مخاطبان بیشتری بگذارید.

راه دیگری که به رشد صفحه لینکدین شما کمک می‌کند، معرفی آن در سایر پلتفرم‌هاست. صفحه لینکدین خود را در هر کجا که می‌توانید تبلیغ کنید؛ در وب‌سایت شرکت، سایر شبکه‌های اجتماعی، امضای ایمیل و هر پلتفرم دیگری که در آن حضور دارید.

5. از به‌روزرسانی الگوریتم‌های لینکدین غافل نشوید

مانند هر پلتفرمی، لینکدین نیز همواره الگوریتم‌های خود را تغییر می‌دهد و سعی می‌کند تا محتوای جذاب‌تری را برای کاربران خود به نمایش بگذارد. مطمئن شوید که در مورد آخرین الگوریتم‌های لینکدین، به روز هستید. به عنوان مثال لینکدین تمایل دارد به کاربرانی که ویژگی‌های جدید را تست می‌کنند پاداش‌هایی دهد، پس بهتر است حواستان را جمع کنید تا از فرصت‌های آزمایش ویژگی‌های جدید این پلتفرم استفاده کنید.

6. میزبان یک رویداد مجازی شوید

چه قصد داشته باشید مانند مایکروسافت، یک سخنرانی کلیدی داشته باشید، چه مانند دانشگاه MIT بخواهید مراسم شروع سال را با مخاطبان به اشتراک بگذارید یا تنها بخواهید تخصص و محصول خود را به مخاطبان نشان دهید، رویدادهای پخش زنده راهی عالی برای جذب مخاطب به صفحه شما هستند. ابزارهای تبلیغاتی رویداد مجازی لینکدین همچنین به شما امکان می‌دهد که یک صفحه فرود رویداد درون‌برنامه‌ای را تنظیم کنید و به مخاطبان خود اجازه دهید به راحتی در رویدادهای مجازی شما شرکت کنند.

قبل از رویداد، شرکت‌کنندگان یک ایمیل تایید دریافت می‌کنند و در طول رویداد هم، تعامل با دنبال‌کنندگان از طریق چت لایو‌استریم آسان است. پس از رویداد، لینکدین به شما اجازه می‌دهد تا از طریق قابلیت اشتراک‌گذاری ویدیوی صفحه، نکات برجسته رویداد را با سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

کلام آخر

برای گرفتن بهترین نتیجه لازم نیست بیش از اندازه تلاش کنید، تنها باید هوشمندانه عمل کنید. با استفاده از نکات و استراتژی‌های بالا، خیلی زود متوجه رشد تعامل و پیشرفت پروفایل لینکدین خود خواهید شد. زمانی که از مزایای کامل پروفایل لینکدین خود بهره‌مند شوید، اتفاقات خوبی برای شما و کسب‌و‌کارتان به وجود خواهد آمد.

منبع: پرسال

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...