کشتیرانی ایران از تسهیلات بانکی بی‌بهره است

کشتیرانی ایران از تسهیلات بانکی بی‌بهره است

کشتیرانی ایران از تسهیلات بانکی بی‌بهره است؛ صنعت کشتیرانی در دنیا براساس تسهیلات بانکی کار می‌کند اما متأسفانه در داخل کشور ما از این تسهیلات بی‌بهره هستیم.

به گزارش ، مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان این مطلب در مراسم آغاز عملیات ساخت دو فروند شناور ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از جابه‌جایی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن کالا طی سال جاری در دریای خزر خبر داد.

محمدرضا مدرس خیابانی با اشاره به رتبه گروه کشتیرانی به‌عنوان پانزدهمین ناوگان کانتینری جهان، گفت: این ناوگان ظرفیت بزرگی برای انجام مأموریت در کریدور شمال-جنوب دارد، به نحوی که حدود ۱۴۰ فروند شناور و ۲۰۰ هزار دستگاه کانتینر ملکی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای ایفای این مأموریت آماده به کار هستند.

‎وی ادامه داد: در کنار این ‎ظرفیت و برای تقویت هرچه بیشتر ناوگان کشتیرانی دریای خزر در شمال کشور و همچنین تکمیل زنجیره حمل‌و‌نقلی در این کریدور، اقداماتی را صورت داده‌ایم که ازجمله آن می‌توان به سفارش ساخت چهار فروند شناور به تولیدکننده داخلی اشاره کرد.

‎مدرس خیابانی افزود: در همین راستا و برای تسهیل تردد شناور‌ها ‎گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون دلاری در بندر سالیانکای روسیه انجام داده و راهبری این بندر را در اختیار گرفته است.

نائب رئیس هیأت مدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه گروه کشتیرانی در سال 1401 در دریای خزر بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا را جابه‌جا کرده است، اضافه کرد: در بنادر جنوبی این رقم به بیش از ۲۶ میلیون تن رسیده که مجموع آن رشد ۵ درصدی را نسبت به رکورد تاریخی سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: حسب دستورات دولت سیزدهم و درراستای توسعه حمل‌و‌نقل دریایی ظرفیت ناوگان کشتیرانی دریای خزر به زودی با الحاق شناور خریداری شده از روسیه، از ۹۵ هزار تُن به ۱۰۵ هزار تُن افزایش خواهد یافت که امیدواریم با تحویل به موقع چهار فروند شناور از شرکت صدرا این ظرفیت بیش از پیش افزایش یابد.

‎مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این گروه تاکنون مبلغ ۳۶۰ میلیارد تومان را به شرکت صدرا جهت ساخت شناور‌های یاد شده پرداخت کرده است، اظهار داشت: صنعت کشتیرانی در دنیا براساس تسهیلات بانکی کار می‌کند، اما متأسفانه در داخل کشور، ما از این تسهیلات بی‌بهره هستیم و امیدواریم باتوجه و کمک دولت، بخشی از نیاز‌های خود را از طریق دریافت تسهیلات در صندوق توسعه ملی مرتفع سازیم.

بنابر اعلام روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مدرس خیابانی مجموع سرمایه‌گذاری گروه کشتیرانی در حمل‌و‌نقل دریای خزر جهت توسعه فعالیت در کریدور شمال-جنوب را حدود ۹۰ میلیون دلار برشمرد و افزود: در حال تکمیل سامانه لجستیکی هستیم که از بنادر هند و چین تا بنادر دریای خزر را پوشش می‌دهد.

وی در پایان اظهارات خود اشاره‌ای نیز به راه‌اندازی خط کشتیرانی ایران-ونزوئلا کرد و گفت: استمرار این خط مستلزم استقبال تجار است که امیدواریم به همت دستگاه‌های مربوطه این اقبال صورت گیرد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...