تولید محصولات ایکو با دو استاندارد جدید

تولید محصولات ایکو با دو استاندارد جدید

تولید محصولات ایکو با دو استاندارد جدید؛ محصولات گروه صنعتی ایران خودرو به دو استاندارد چراغ روشنایی در روز (دی لایت) و چراغ اتوماتیک (چراغ موقعیت عقب و سنسور نور) تجهیز باشند.

به گزارش ، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو با اعلام این خبر افزود: درراستای رفع تعلیق استانداردها، از مجموع استانداردهای ۸۵ گانه خودرو و ضرب‌الاجل شورای عالی استاندارد مبنی بر اجباری شدن استانداردهای چراغ روشنایی در روز (Day Light) و چراغ اتوماتیک Auto Light به صورت بهره‌برداری از سنسور نور و چراغ موقعیت عقب تا پایان اسفند ۱۴۰۱، اجرای این مهم در دستور کار ایران خودرو قرار گرفته است.

این دو استاندارد برای بیشتر واریانت‌های محصولات فعلی اجرا شده و از۲۰ اسفند ۱۴۰۱، بیشتر تولیدات به دو استاندارد چراغ روز و چراغ اتوماتیک تجهیز و تولید شدند.

محسن رضایی‌منش با اشاره به الزام در اجرای دیگر استانداردها ازجمله نشانگر تعویض دنده (GSI)، نشانگر فشار باد تایر (TPMS)، کنترل پایداری الکترونیکی خودرو (ESC) و حفاظت از عابر پیاده (Pedestrian) تاکید کرد: باتوجه به مهلت تعیین شده برای اجرای این استانداردها تا پایان تیرماه ۱۴۰۲، برنامه‌ریزی لازم در این‌باره برای همه مدل‌های محصولات فعلی انجام پذیرفته و هم‌اکنون دو استاندارد نشانگر تعویض دنده (GSI) و نشانگر فشار باد تایر (TPMS) در مراحل نهایی انجام آزمایش‌های صحه‌گذاری و تایید نوع قرار دارند.

وی افزود: فرآیند کالیبراسیون و قالب‌سازی قطعات استانداردهای کنترل پایداری الکترونیکی خودرو (ESC) و حفاظت از عابر پیاده (Pedestrian) نیز در حال انجام است و همه تلاش ایران خودرو و زنجیره تامین تحقق این اهداف در زمان ابلاغ شده است.

رضایی‌منش با بیان اینکه، سیاست اجرای استانداردها روی محصولات به‌طور حتم دغدغه ایران خودرو و زنجیره تامین است، تصریح کرد: در عین حال نیاز است همه ارکان مرتبط با این موضوع و حمایت‌های نهادهای مرتبط برای تسریع در برنامه‌های مذکور در دستور کار باشد، چراکه کالیبراسیون و ساخت قالب جدید برای موضوعات ESC و حفاظت از عابر پیاده درجهت تکوین محصول بعضا زمان‌بر بوده و ارسال خودرو به کشوری دیگر برای انجام آزمون‌ها تابع شرایط حمل‌ونقل بین‌المللی است.

وی تصریح کرد: ایران خودرو با تمام قدرت در تلاش برای دریافت استانداردهای لازم برای محصولات فعلی و همچنین طراحی محصولات آتی ازجمله ری‌را و TF۲۱ برمبنای همین استانداردهاست. تنها در سال جاری این شرکت موفق به دریافت گواهینامه استاندارد حفظ ایمنی عابر پیاده برای تعداد زیادی از محصولات ازجمله رانا پلاس، دنا، پژو ۲۰۷، سورن پلاس و به‌تازگی هم کراس‌اوور ری‌را شده و خودرو تارا نیز پیشتر موفق به دریافت این استاندارد شده بود.

بنابر اعلام ایکوپرس، چراغ روشنایی در روز به صورت اتوماتیک با روشن شدن خودرو فعال شده و ضمن بهبود جلوه بصری، موجب دید بهتر عابر پیاده نسبت به خودرو خواهد شد. آپشن دیگر یعنی سنسور نور (اتو لایت) هم به صورت هوشمند نور محیط پیرامون خودرو را پایش کرده و با کاهش نور و تاریک شدن هوا به صورت خودکار چراغ‌های اصلی خودرو را روشن می‌کند. همچنین با افزایش نور محیط هم به صورت خودکار چراغ‌ها خاموش می‌شوند.

ایران‌خودرو با آگاهی به استانداردهای الزامی، محصولات آتی خود یعنی ری‌را ‌و TF۲۱ را به نحوی طراحی کرده که از همان ابتدا دارای سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) باشند. در حال حاضر هم خودروی تارا تنها محصول تولید داخل بوده که این سیستم ایمنی مهم را دارد.

گروه صنعتی ایران خودرو هم‌اکنون در حال آزمون و کالیبراسیون قطعات، برای نصب سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) روی محصولات فعلی خود است، با تحقق آن، گام مهمی در راستای افزایش سطح ایمنی و استاندارد محصولات ایران خودرو برداشته می‌شود.

گفتنی است، سیستم ESC در خودروهای سواری تا حد زیادی مانع واژگونی و انحراف خودرو در پیچ‌ها و مسیرهای لغزنده می شود و به حفظ تعادل خودرو در هنگام ترمزگیری نیز کمک زیادی می‌کند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...