میوه تنظیم بازاری نمی‌فروشیم

میوه تنظیم بازاری نمی‌فروشیم

میوه تنظیم بازاری نمی‌فروشیم؛ رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران تصریح کرد که میوه تنظیم بازاری در اختیار این اتحادیه قرار داده نشده و قیمت مصوبی هم برای فروش میوه شب عید اعلام نشده است.

به گزارش ، اسدالله کارگر با بیان اینکه میوه‌های تنظیم بازاری فقط در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شود، افزود: امسال قیمت مصوبی برای میوه شب عید به ما برای فروش در سطح خرده‌فروشی اعلام نشده و قیمت این محصولات براساس فاکتور خرید، ۱۰ درصد زیر قیمت به فروش می‌رسد.

کارگر ادامه داد: براساس کشف قیمت انجام شده، نرخ هر کیلوگرم پرتقال در میدان مرکزی میوه و تره‌بار 10 هزار تومان تا 25 هزار تومان است که خرده‌فروشان سطح شهر می‌توانند این محصول را با 35 درصد سود به فروش برسانند.

به‌گفته وی البته اگر در مغازه‌ای هر کیلوگرم پرتقال با قیمت 40 تا 50 هزار تومان براساس فاکتور و نرخ سود مصوب به فروش برسد، تخلفی نشده است.

کارگر اظهار داشت: سیب قرمز و سفید نیز براساس کشف قیمت انجام شده برای نوع لبنانی 25 تا 45 هزار تومان و سیب قرمز نیز 15 تا 40 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران خاطرنشان کرد: میوه تنظیم بازار عید که توسط بخش خصوصی و اتحادیه صنف بارفروشان ذخیره شده است فقط در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران به فروش می‌رسد و این محصولات در اختیار صنف ما گذاشته نشده است.

ناهماهنگی میان دو اتحادیه میوه‌ای

در همین حال رییس اتاق اصناف تهران درباره گرانی قیمت میوه در بازار و عدم موفقیت اتحادیه صنف بارفروشان میوه و تره‌بار تهران به‌عنوان نماینده اصناف برای تنظیم بازار میوه شب عید امسال به تسنیم گفت: به هر حال برخی اختلافات میان اتحادیه‌های صنفی موازی وجود دارد که منجر به تداخلات میان اصناف و برهم خوردگی بازار می‌شود.

علی توسطی افزود: براساس گزارش‌هایی که به دست ما رسیده است، متوسط قیمت سیب قرمز در شهر تهران 43 هزار تومان و پرتقال تامسون شمال 28 هزار تومان است.

توسطی افزود: میانگین قیمت نارنگی نیز 25 هزار تومان است که 6 هزار تومان گران شده و میانگین قیمت پرتقال تامسون جنوب 55 هزار تومان است که کیلویی 10 هزار تومان گران شده است.

میوه کیلویی چند؟

بنابر اعلام ایسنا در حال حاضر قیمت انواع میوه و صیفی در مغازه‌های سطح شهر به این شرح است که انواع سیب (قرمز، زرد و...) کیلویی ۲۹ تا ۴۹ هزار تومان، پرتقال کیلویی ۲۰ تا ۳۲ هزار تومان، خیار ۴۲ هزار تومان، موز ۶۵ تا ۸۰ هزار تومان، کیوی    ۳۷ تا ۵۹ هزار تومان، گوجه‌فرنگی 14900 تا 17800 تومان، سیب زمینی ۱۹هزار تومان و انواع پیاز زرد و سفید کیلویی ۲۱ تا ۲۷ هزار تومان است.

از سوی دیگر قیمت انواع میوه و صیفی در میادین میوه و تره‌بار به این شرح است که انواع سیب (قرمز، زرد، تنظیم بازاری و ...) کیلویی ۲۰ تا ۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان، پرتقال (‌تامسون، تنظیم بازاری و ...) کیلویی ۱۳ تا 16 هزار تومان، خیار ۱۵ تا ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان، موز ۵۷ هزار و ۷۰۰ تومان، کیوی ۲۸هزار و ۵۰۰ تومان، گوجه فرنگی    ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان، سیب زمینی ۱۱هزار و ۹۰۰ تا ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان و پیاز کیلویی ۱۵ تا ۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان است.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...