تداوم بازرسی‌های صنفی تا پایان رمضان

تداوم بازرسی‌های صنفی تا پایان رمضان

تداوم بازرسی‌های صنفی تا پایان رمضان؛ طرح ویژه نظارت بر بازار کالا و خدمات که از 13 اسفندماه 1401 شروع شده تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

به گزارش ، معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از ادامه بازرسی از صنوف و واحدهای خدماتی استان تا پایان ماه رمضان خبر داد.

سعید محمدی‌پور در این‌باره گفت که تا نهم فروردین ماه ۸۱ تخلف از سوی واحدهای اقامتی و سیاحتی و رستوران‌های بین شهری در تهران کشف شد.

محمدی‌پور با بیان اینکه از ابتدای آغاز طرح ویژه نظارت بر بازار کالا و خدمات تا نهم فروردین بالغ‌بر ۱۹ هزار و ۷۵۲ فقره بازرسی در سطح استان انجام شده به ایسنا اظهار داشت: از این تعداد ۳۳۷۲ مورد منجر به صدور برگه گزارش بازرسی و معرفی به مراجع قضایی شده است.

به‌گفته معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت تهران، فراوانی بیشترین بازرسی‌ها در حوزه مواد غذایی و خدمات سفر به‌ویژه اماکن تفریحی و سیاحتی، واحدهای اقامتی، رستوران‌های بین شهری و حمل‌ونقل بوده است.

وی با بیان اینکه در بخش نظارت و بازرسی بر واحدهای اقامتی و سیاحتی و رستوران‌های بین شهری از بیش از ۵۱۳ واحد بازرسی صورت گرفته که ۸۱ مورد تخلف کشف و گزارش شده، تصریح کرد: گشت‌های مشترک بازرسی با دستگاه‌های مرتبط ازجمله بهداشت، اتاق اصناف، اتحادیه‌ها، استاندارد و تعزیرات حکومتی برگزار می‌شود.

محمدی‌پور خاطرنشان کرد که شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی مراتب را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

گفتنی است طرح اقدام مشترک بازرسی بازار ویژه شب عید و ماه رمضان از ۱۳ اسفندماه در تهران شروع شد. در این طرح روزانه ۱۲۰ تیم بازرسی در اقصی نقاط شهر تهران فعال شدند که از همه کالاهای اساسی و کالاهای مورد نیاز روزهای پایان سال و ماه رمضان بازرسی کنند. به‌عبارت دقیق‌تر علاوه‌بر کالاهای اساسی، پوشاک، کفش، آجیل و خشکبار و همچنین مایحتاج ماه رمضان مثل خرما و ... در اولویت بازرسی هستند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...