500 هزار قالیباف در صف بیمه تأمین اجتماعی

500 هزار قالیباف در صف بیمه تأمین اجتماعی

500 هزار قالیباف در صف بیمه تأمین اجتماعی؛ بالغ‌بر ۵۰۰ هزار نفر در صف انتظار بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که به‌دلیل عدم حمایت و عدم تامین منابع برای پوشش قالیبافان نتوانستند از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند.

به گزارش ، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف با بیان این مطلب ابراز امیدواری کرد که این تعداد تا پایان امسال تحت پوشش بیمه اجتماعی صندوق روستاییان و عشایر قرار گیرند.

عبدالله بهرامی با اشاره به آمار قالیبافان بیمه شده در کشور گفت: در حال حاضر ۲۵۰ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی داریم و حداقل ۵۰۰ هزار نفر نیز در صف انتظار بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

بهرامی تنها راه برای بیمه قالیبافان را پرداخت حق بیمه صندوق روستاییان و عشایر دانست و گفت: اگر بافندگان بخواهند خود را بیمه خویش‌فرمایی کنند باید ماهانه ۱.۵ میلیون تومان بابت بیمه پرداخت کنند در حالیکه مبلغ بیمه تامین اجتماعی پایین‌تر است ولی در تامین اجتماعی به‌دلیل نبود منابع کافی امکان بیمه قالیبافان وجود ندارد بنابراین بیمه اجتماعی صندوق روستاییان و عشایر برای قالیبافان بهتر است چون مبلغ ۱.۵ میلیون تومان حق بیمه را برای کل یکسال می‌پردازند.

وی اضافه کرد: در بیمه صندوق روستاییان و عشایر ۷۰ درصد مبلغ حق بیمه را دولت و ۳۰ درصد را بافنده می‌پردازد و برای کسانی که توانایی بیمه خویش فرمایی ندارند مطلوب‌تر است و در آینده از مستمری بازنشستگی و از کارافتادگی می‌توانند استفاده کنند.

رئیس کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق تعاون درباره چگونگی بهره‌مندی قالیبافان از بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر به ایسنا یادآور شد: متقاضیان در صورت تمایل می‌توانند هم از طریق وبگاه اتحادیه تعاونی‌های فرش برای ثبت‌نام و بارگذاری مدارک خود اقدام کنند و هم می‌توانند مستقیم به اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف یا اتحادیه شهر و روستای خود مراجعه کنند و مدارک و مستنداتشان را به صورت فیزیکی ارائه دهند تا اتحادیه بارگذاری کنند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...