کارمندان باید تا ساعت 14:45 سرکار باشند

کارمندان باید تا ساعت 14:45 سرکار باشند

کارمندان باید تا ساعت 14:45سرکار باشند؛ سازمان امور اداری و استخدامی کشور اعلام کرد که کارکنان و کارمندات ستادی دستگاه‌های دولتی باید تا ساعت 14:45 سرکار حضور داشته باشند.

به گزارش ، براساس اعلام سازمان اداری و استخدامی، ساعت کاری کارکنان ستادی دستگاه‌های دولتی به ۶ صبح تا ۱۴:۴۵ تغییر کرده است، پیش از این ساعت کاری همه کارکنان دولت ۶ تا ۱۳ اعلام شده بود.

معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی علت تغییر ساعات اداری در تابستان را به ‌اصرار مستمر وزارت نیرو برای اصلاح ساعت کاری برای مدیریت بهینه مصرف انرژی عنوان کرد.

محمد روح‌الامینی افزود: باتوجه به قانون الزام دولت به عدم تغییر ساعت در سال 1402 و باتوجه به ناترازی تولید برق ساعت شروع کار ادارات از 16 خرداد تا 15 شهریور ساعت 6 صبح خواهد بود.

معاون نوسازی اداری درباره ساعت شروع به کار ناوگان حمل‌ونقل عمومی و مترو گفت: ناوگان حمل‌ونقل عمومی و مترو ساعت فعالیتشان از ساعت 4:30 خواهد بود تا همکارانی که از مسیرهای دور به سرکار می‌آیند بتوانند سر ساعت اعلام‌شده در محل کار حاضر شوند.

وی با اشاره به ساعت کار بانک‌ها خاطرنشان کرد: طبق اعلام شورای هماهنگی بانکها زمان شروع کار ساعت 6:30 است؛ یعنی همکاران ساعت 6 در محل کار حاضر هستند و ارائه خدمات به‌دلیل اقدامات ابتدایی بانکی از ساعت 6:30 تا 13 و پنجشنبه‌ها 6:30 تا 12 است.

روح‌الامینی ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی ستادی مکلف به اجرای ساعت کاری از 6 صبح تا 14:45 هستند تا سقف 44 ساعت مشخص‌ شده مطابق قانون مدیریت خدمات کشوری رعایت شود، فقط دستگاه‌هایی که 6 روز در هفته خدمت ارائه می‌کنند انتهای ساعت کاری را می‌توانند با رعایت میزان قانونی، متغیر کنند.

وی افزود: دستگاه‌هایی مثل بیمارستانها و دستگاه‌هایی که خدمات شبانه‌روزی به مردم ارائه می‌کنند ساعات خدمت‌رسانی‌شان همانند قبل خواهد بود.

وی اضافه کرد: مذاکرات با دستگاه قضایی برای همسانی در شروع به فعالیت و ارائه خدمات به هموطنان انجام شده است تا با صرفه‌جویی در مصرف انرژی مردم عزیزمان در تابستان دچار قطعی برق نشوند.

روح‌الامینی درراستای حمایت از خانواده و کاهش دغدغه‌های والدین تصریح کرد: والدینی که هر دو در دستگاه‌های اجرایی شاغل هستند، طبق تصویب‌نامه هیئت وزیران دستگاه‌ها در تعامل با یکدیگر مکلفند با شناور شدن ساعت شروع به کار یکی از والدین کارمندی که فرزند خردسال دارند موافقت کنند. کارکنان زن سرپرست خانوار دارای فرزند خردسال هم مشمول این حکم هستند.

دورکاری اختیاری است

در همین حال رئیس سازمان اداری و استخدامی با اشاره به تغییر ساعات کاری کارمندان و رد شدن دورکاری توسط هیئت تطبیق مجلس گفت: در دستگاه‌هایی که امکان دورکاری وجود دارد، توصیه اکید می‌شود که به مسأله انرژی توجه کنند و ادارات را در صورت امکان تعطیل کنند تا دستگاه‌های سرمایشی از ساعت 12 به بعد خاموش شوند تا درباره موضوع انرژی تدبیر کنیم.

میثم لطیفی درباره تعطیلی روزهای جمعه و شنبه با توجه به تصویب کلیات آن در مجلس شورای اسلامی، گفت: طبق این لایحه ساعت کار کارکنان از 44 ساعت به 42 ساعت و 30 دقیقه کاهش پیدا می‌کند و برای شهرستان‌هایی غیر از تهران که روزهای پنجشنبه تعطیل نیست، روزهای کاری 5 روز هفته باشد و روز آخر هفته در دستگاه‌هایی که امکان دارند، تعطیل باشد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...