این سه جوان اتاق تهران

این سه جوان اتاق تهران

این سه جوان اتاق تهران؛ این سه جوان خوش‌آتیه هیأت نمایندگان اتاق تهران که در دهه 40 و 50 زندگی خود قرار دارند شاید سودای ریاست اتاق ایران یا تهران را برای سال‌های دیرتر در سر می‌پرورانند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت‌صنف، اینجا سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران است و انتخابات هیأت رییسه دور دهم پارلمان بخش خصوصی در حال برگزاری است به‌طور دقیق یک هفته قبل.

این سه جوان عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران با نگرانی به جایگاه هیأت رییسه اتاق ایران نگاه می‌کنند جاییکه اعضای انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌ها و اعضای هیأت رییسه سنی جلسه نشسته و در حال شمارش آرای به صندوق انداخته اعضای هیأت نمایندگان اتاق ایران به رییس و اعضای هیأت رییسه اتاق ایران هستند.

اگرچه اکنون همه چیز روشن شده و اعضای هیأت رییسه اتاق ایران انتخاب شده‌اند اما در آن یکشنبه 28 خرداد 1402 به‌طور قطع اعضای جوانتر هیأت نمایندگان اتاق ایران نیز به مانند این سه جوان اتاق تهران می‌خواستند بدانند چه کسی قرار است بر کرسی پارلمان بخش خصوصی بنشیند؟

شاید هم در سر سودای ریاست اتاق ایران یا تهران را برای سال‌های دیرتر می‌پرورانند؛ چه معلوم که در دورره‌های بعد یکی از همین سه جوان خوش‌آتیه، کاندیدای ریاست یا کاندیدای هیأت رییسه اتاق تهران یا ایران نشود و آن‌گاه به جای ایستادن در انتهای سالن و نگریستن با نگاهی مضطرب به آرای کاندیداهای دیگر، منتظر شنیدن آرای خود باشد.

آن زمان می‌تواند خیلی هم دیر نباشد چراکه مهرداد صابری در نیمه نخست دهه چهارم زندگی، مهراد عباد در نیمه نخست دهه پنجم زندگی و حسن فروزان‌فرد نیز در نیمه دوم دهه پنجم زندگی خود قرار دارند و قرار است همچنان با انرژی و هوشمندانه برای کسب‌وکار خویش و توسعه و گسترش کسب‌وکارهای بخش خصوصی تلاش کنند.

از هشتم تا دهم

حسن فروزان‌فرد که منتخب گروه کشاورزی در هیأت نمایندگان دوره دهم اتاق تهران با ۹۲۷ رأی است در دوره هشتم همراه با «ائتلاف برای فردا» پا به اتاق تهران گذاشت و در دوره نهم نیز برای حضور در هیأت نمایندگان اتاق انتخاب شد.

او از فعالان حوزه صنایع غذایی و مدیر کارخانه صنایع غذایی کامبیز بوده و در حوزه مدیریت بهره‌وری و رقابت‌پذیری نیز فعال است.

فروزان‌فرد در دوره نهم هیات نمایندگان اتاق تهران، مسند ریاست کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد را در اختیار داشت و در کمیسیون رقابت، خصوصی‌سازی و سلامت اداری اتاق ایران نیز حضور پیدا کرد.

برگزاری همایش روز جهانی مبارزه با فساد به ابتکار او در دوره نهم اتاق تهران کلید خورد تا درراستای شفاف‌سازی و سالم‌سازی فعالیت تشکل‌های بخش خصوصی، سازمان‌های مردم‌نهاد و اتاق‌ها قدمی بردارد. 

مهراد عباد دیگر جوان هیأت نمایندگان اتاق تهران با 842 رأی منتخب گروه بازرگانی در پارلمان بخش خصوصی پایتخت شد که در دوره نهم به جمع اتاقی‌ها راه یافته بود.

گاز، گازهای فشرده و اقتصاد دانش‌بنیان گاز، صنعت تخصصی او است و مدیرعاملی شرکت تجارت بین‌الملل گاز دایان را نیز برعهده دارد.

عباد در رشته شیمی کاربردی درس خوانده و در راه‌اندازی دوره‌های آموزشی برای فعالان صنعت‌ گازهای فشرده و رعایت استانداردهای آن نقش بسزایی داشته است.

او به‌طور ویژه به مسائل محیط زیستی علاقه دارد و در چهار سال گذشته اتاق به روش‌های مختلف دغدغه‌های زیست‌محیطی را در جلسات و نشست‌های بخش خصوصی تشریح کرده و پیگیر مشکلات و مسایل فعالان اقتصادی به ویژه کسب‌وکارهای نوپا بوده است.

مهرداد صابری دیگر جوان عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران است که در حوزه فولاد، نورد و لوله پروفیل کار می‌کند.

صابری با 870 رأی منتخب گروه صنعت اعضای اتاق تهران شد و برای نخستین بار قدم به پارلمان بخش خصوصی پایتخت گذاشت.

او از مدیران جوان صنعت فولاد و مدیرعامل گروه صنعتی تهران شرق است که پس از تکمیل تحصیلات آکادمی در ایالات‌ متحده ‌آمریکا، به کشور بازگشت و در حال حاضر عضو هیات مدیره و چند شرکت تولیدکننده مقاطع فولادی در کشور است.

گروه تولیدی صابری در سال 1400 توانست به‌دلیل صادرات گسترده به کشورهای خاورمیانه، قفقاز شمالی و جنوبی و کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس به‌عنوان صادرکننده برتر استان تهران انتخاب شود.

به گزارش ، نگاهی به ترکیب سنی این سه جوان اتاق تهران نشان می‌دهد که هر یک از ایشان در محدوده سنی نزدیک به هم وارد اتاق شده‌اند.

نخستین دوره ورود حسن فروزان‌فرد به هیأت نمایندگان اتاق پایتخت، دوره هشتم بوده و فروزان‌فرد در آن زمان 39 سال داشته و جاب آنکه مهراد عباد که نخستین دوره ورودش به اتاق، دوره نهم بوده او نیز در آن زمان 39 داشته است. اما این موضوع درباره مهرداد صابری متفاوت است و او توانسته در سن 33 سالگی قدم به جرگه هیأت نمایندگان اتاق بگذارد.

نزدیک به یک ماه از آغاز به کار رسمی هیأت نمایندگان اتاق تهران می‌گذرد و باید منتظر ماند و اقدامات و عملکرد اعضاء به‌ویژه جوانترها را دید که تا چه اندازه مطالبه‌گری و کنشگری و عمل به وظیفه نمایندگی را انجام می‌دهند.

گفتنی است انتخابات دهمین دوره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاوزی تهران روز شنبه 20 اسفندماه 1401 برگزار و تعداد ۲۱۹۴ رای به صندوق ریخته شد که از این میان 14 رای سفید بود و تعداد آرای معتبر و نام‌نویسی‌شده در صندوق‌ها ۲۱۸۰ رأی برآورد شد.

گزارش: دانش پورشفیعی

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...