رونمایی از ربات خودرو خودران همراه اول

رونمایی از ربات خودرو خودران همراه اول

رونمایی از ربات خودرو خودران همراه اول؛ همزمان با برپایی نمایشگاه الکامپ، وزیر ارتباطات از نزدیک با دستاوردهای ویژه همراه اول در حوزه هوشمندسازی و تحول دیجیتال آشنا و پروژه ربات خودرو خودران باحضور وی رونمایی شد.

به گزارش ، عیسی زارع پور در بازدید از سالن 35 نمایشگاه که گروه همراه اول در آن حاضر است، از نزدیک با یوزکیس‌های مبتنی بر نسل جدید فناوری (5G) همراه اول آشنا شد و به تعامل با ارائه‌دهندگان سرویس‌های حاضر در زون‌های تخصصی «شبکه و زیرساخت»، «راه‌حل‌های کسب و کاری» و «زندگی دیجیتال» پرداخت.

همزمان با این حضور، از «ربات خودرو خودران» که راهبری پروژه آن در مرکز تحقیق و توسعه همراه اول و با همکاری دانشگاه شهید بهشتی انجام می‌شود، رونمایی شد که زارع‌پور خطاب به حمید بهروزی، قائم‌مقام مدیرعامل همراه اول، خواستار تدارک فضایی بیشتر و اختصاصی‌تر برای عرضه این دستاورد در سطح کشور و به‌خصوص برای جوانان شد.

این ربات خودرو خودران کامل در ابعاد یک دهم واقعی با قابلیت حفظ حرکت در بین خطوط جاده، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، چراغ راهنمایی، موانع ساکن و متحرک، انجام پارک خودکار و مکان‌یابی است.

پردازش تصویر و شبکه‌های عصبی مربوط به تشخیص علائم و خطوط جاده روی مینی‌کامپیوتر Nvidia و پلتفرم سیستم عامل ربات‌ (ROS) و پیاده‌سازی حرکت ربات و جابه‌جایی محرک‌ها توسط الگوریتم‌های کنترلی پیاده شده روی میکروکنترلر ESP انجام می‌شود.

بنابر اعلام اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، «ردگیری و مانیتورینگ کانتینری» دیگر سرویسی بود که در حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط متخصصان همراه اول تشریح شد که در عمل اقدامی درراستای «جلوگیری از ورود کالاهای ممنوعه، مضر و حتی قاچاق انسان به داخل کشور از طریق اضافه يا کم کردن محتوای کانتینرها» است.

این سرویس يکی از دغدغه های اپراتورهای ترمينال، اپراتورهای پورت، صاحبان کالا، صاحبان خطوط کشتيرانی و نهادهای حاکمیتی، نظارتی و امنيتی است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...