مصوبه مجلس صف‌های بنزین را طولانی کرد

مصوبه مجلس صف‌های بنزین را طولانی کرد

مصوبه مجلس صف‌های بنزین را طولانی کرد؛ نه افزایش قیمت و نه کاهش سهمیه‌های سوخت تاکنون مطرح نشده و در سال جاری برنامه‌ای در این حوزه نداریم.

به گزارش ، معاون اول رئیس جمهور در بازدید از برخی جایگاه‌های عرضه سوخت تهران گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد که در ۱۵ جایگاه در تهران هنوز ازدحام وجود دارد که برای حل این مشکل در جلسه تصمیم‌گیری و قرار شد که سقف برداشت و برخی محدودیت‌ها لغو شود تا شرایط به حالت عادی بازگردد.

محمد مخبر همچنین در جلسه‌ای که وزیر نفت با مدیران شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران برگزار کرده بود، حضور یافت و در جریان آخرین وضعیت جایگاه‌ها، میزان ذخایر سوخت و بنزین و همچنین تامین سوخت نیروگاه‌ها و صنایع قرار گرفت.

مخبر با اشاره به شایعات اخیر درخصوص افزایش قیمت بنزین که در برخی رسانه‌ها منتشر شده، اظهار داشت: اینگونه شایعات و همچنین مصوبه مجلس شورای اسلامی برای اعمال محدودیت در کارت‌های سوخت باعث شد که در برخی جایگاه‌ها شاهد صف‌های طولانی و ازدحام باشیم.

مخبر یکی از دلایل ازدحام در جایگاه‌های سوخت را افزایش مصرف روزانه بنزین تا 120 میلیون لیتر عنوان کرد و افزود: این روزها به دلیل سفرها و افزایش ترددها، شاهد افزایش مصرف بنزین هستیم البته دولت از افزایش سفرهای مردم خرسند است و خود را موظف می‌داند که تمهیدات لازم را برای مردم فراهم کند.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در هیچ بخشی از دولت بحث افزایش قیمت بنزین مطرح نیست، خاطرنشان کرد: نه افزایش قیمت و نه کاهش سهمیه‌های سوخت تاکنون مطرح نشده و در سال جاری برنامه‌ای در این حوزه نداریم.

همچنین مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در نشست با وزیر نفت اظهار داشت: ۱۳ درصد رشد مصرف بنزین داشتیم و میانگین مصرف بنزین امسال  به ۱۲۰ میلون لیتر در روز رسیده است.

علی‌اکبر نژادعلی با بیان اینکه رکورد بالاترین مصرف روزانه بنزین امسال به ۱۴۲ میلیون لیتر رسیده است، ادامه داد: جابه‌جایی و انتقال سوخت باتوجه به افزایش مصرف کار سختی بوده که برنامه‌ریزی‌ها به نحو احسن انجام شد و سوخت را به مجاری عرضه رساندیم.

وی تأکید کرد: در روزهای اخیر رصدها و پایش‌های میدانی در مناطق از جایگاه‌های عرضه سوخت نشان می‌دهد شرایط تأمین و توزیع سوخت عادی است و شایعات منتشرشده در ارتباط با سوخت‌رسانی دشمنی آشکار است.

نژادعلی گفت: سعی بر این است تا فرآیند سوخت‌رسانی به نحو مطلوب ادامه یابد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...