تورم 57.5 درصدی مسکن در آذرماه

تورم 57.5 درصدی مسکن در آذرماه

تورم 57.5 درصدی مسکن در آذرماه؛ تورم نقطه‌به‌نقطه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در آذرماه به عدد ٥٧,٥ درصد رسیده است که در مقایسه با تورم آبان بالغ‌بر ١١.٢ واحد درصد کاهش داشته است.

به گزارش صنعت‌صنف، در آذرماه ١٤٠٢ شاخص قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ٢٧٤,٤ رسيده كه نسبت به ماه آبان با شاخص ٢٨٢.٥ بالغ‌بر ٢.٩ درصد کاهش داشته است.

در آذرماه ١٤٠٢ تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران ٢,٩- درصد بوده که در مقايسه با همين اطلاع در ماه قبل (١.٥درصد)، ٤.٤ واحد درصد کاهش داشته است.

تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در آذرماه به عدد ٥٧,٥ درصد رسیده است که در مقایسه با تورم نقطه به نقطه ماه آبان با ٦٨.٧ درصد بالغ‌بر ١١.٢ واحد درصد کاهش داشته است.

نرخ تورم سالانه آپارتمان‌های مسكوني شهر تهران در این ماه به عدد ٨٥,٧ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (٨٦.٣ درصد)، ٠.٦ واحد درصد کاهش داشته است.

بنابر اعلام مرکز آمار ایران، در آذرماه ١٤٠٢ متوسط وزنی و حسابی قیمت آپارتمان‌های مسکونی فروش رفته در شهر تهران به ترتیب به 80 میلیون و 298 هزار تومان و 75 میلیون و 923 هزار تومان رسیده است. در این ماه منطقه یک با متوسط وزنی قیمت 157 میلیون و 106 هزار تومان بیشترین و منطقه ١٩ با متوسط وزنی قیمت 40 میلیون و 839 هزار تومان کمترین قیمت را در بین مناطق ٢٢گانه شهر تهران به خود اختصاص داده‌اند.


 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...