بانک ایران زمین مبتنی بر هوش مصنوعی

بانک ایران زمین مبتنی بر هوش مصنوعی

بانک ایران زمین مبتنی بر هوش مصنوعی؛ بانک ایران زمین با استفاده از فناوری‌های نوین مبتنی بر هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، به مشتریان خود تجربه بانکداری امن، راحت و موثر را ارائه می‌دهد.

به گزارش ، پیشرفت‌های فناوری باعث شده، نهادهای مالی در دنیا، روز‌به‌روز اقدام به تقویت بازوهای فناورانه خود کنند؛ زیرساخت هایی که باعث می‌شود، سرعت عکس‌العمل به تغییرات و به‌روزرسانی‌های خدمات مالی سریعتر شود.

بانک ایران زمین با آینده‌نگری اقدام به تاسیس هلدینگ فناوری اطلاعات خود متشکل از شرکت‌های متعدد فناورانه کرد تا با آمادگی همه‌جانبه جهت پیشبرد استراتژی‌های فناوری بانک ایران زمین حرکت کند.

بانک ایران زمین با ارائه خدمات بانکداری دیجیتال، بهبود پلتفرم‌های اینترنتی و موبایلی و استفاده از فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، به مشتریان خود تجربه بانکداری امن، راحت و موثر را ارائه می‌دهد. این تلاش‌ها باعث شده که بانک ایران زمین به‌عنوان یک بانک پیشرو در حوزه بانکداری دیجیتال در ایران شناخته شود.

در عصر کنونی و باتوجه به رشد فزاینده فناوری و ورود هوش مصنوعی به نظر می‌رسد بانکداری دیجیتال بیش از آنکه یک نیاز باشد، ضرورتی پیش روی نهادهای مالی و فین‌تک است؛ مساله‌ای که بانک ایران زمین به خوبی آن را درک کرده و از سال 1398 با توسعه زیرساخت‌های خدمات بانکداری مدرن خود، اقدام به رونمایی از خدمات بانکداری دیجیتال کرده و هموراه در حال رشد و توسعه آن است.

با رشد چشمگیر تراکنش‌های بانکی و افزایش کاربران بانکداری دیجیتال، بانک ایران زمین به‌عنوان نمونه‌ای موفق از توسعه زیرساخت‌های بانکداری دیجیتال در کشور بوده است. این تلاش‌ها باعث افزایش کیفیت خدمات، کاهش هزینه‌ها، افزایش سرعت و کارایی در عملیات بانکی و ایجاد اعتماد مشتریان شده است. همچنین، رشد بانکداری دیجیتال در بانک ایران زمین نشان‌دهنده تأثیر مثبت این فناوری بر افزایش کیفیت خدمات بانکی، افزایش رقابت‌پذیری بین بانک‌ها و تحرک اقتصادی کشور است.

آنچه امروزه اهمیت دارد اینکه بانک‌های پیشرو به‌دنبال توسعه شعب دیجیتال خود هستند؛ شعبه‌هایی که با ابزارهای دیجیتال، سریع و دوستدار کاربر، با کمترین دخالت انسان و در سریعترین زمان ممکن بتوانند متنوع‌ترین خدمات را به مشتریان ارائه دهند. در این حوزه بانک ایران زمین، با توسعه شعبه‌های دیجیتال ازجمله شعبه دیجیتال میدان ونک و مگامال، به استقبال آینده رفته و با تمرکز و گسترش بر این خدمات، تجربه نوینی را برای مشتریانش به ارمغان آورده است.

از سوی دیگر نرم‌افزار موبایلی بانک ایران زمین مجهز به هوش مصنوعی است؛ امکانی که به واسطه آن فرآیند احراز هویت، به‌عنوان یکی از مهمترین شاخص‌های امنیت پلتفرم‌های بانکی، با تکنولوژی هوش‌مصنوعی (AI) اقدام به شناخت کاربر مجاز می‌کند. همچنین موضوع سرویس امضای دیجیتالی بانک ایران زمین نیز به این تکنولوژی مجهز شده است. به این معنی که کاربر پس از ثبت امضای خود از طریق هوش مصنوعی و بعد از تایید شدن از سوی سیستم، مجوز استفاده از خدمات آنلاین بانک ایران زمین را به دست خواهد آورد. به این ترتیب امکان هرگونه احراز هویت یا امضای دیجیتالی غیرواقعی از بین رفته و سطح امنیت امور آنلاین بانکی در نرم‌افزار موبایلی بانک ایران زمین، افزایش یافته است.

گرچه طراحی حساب کاربری در پلتفرم‌های آنلاین بانک ایران زمین با تحقیقات گسترده در زمینه سلیقه و علاقمندی‌های کاربران ایرانی در استفاده از برنامه‌ها طراحی شده است، اما داشتن یک حساب کاربری که همه ویژگی‌های آن، از ظاهر گرفته تا ابزارهای پراستفاده، همگی براساس نیازهای تک‌به‌تک کاربران طراحی و چیدمان شده باشد، تجربه فوق‌العاده‌ای است.

با ورود فناوری هوش مصنوعی به یاری تجربه کاربری نرم‌افزارهای بانک ایران زمین، اکنون این بستر براساس نیازهای مشتری و نوع درخواست‌های او به طور هوشمند اقدام به ارائه خدمات می‌کند. این شبکه قادر است مطابق رفتار، علایق، خواسته‌ها و حتی سبک زندگی کاربر به او پیشنهادهایی ارائه کند. به این ترتیب نه تنها حساب کاربری مشتریان بانک ایران زمین به‌طور  کامل شخصی‌سازی می‌شود، بلکه با استفاده هرچه بیشتر کاربران از این پلتفرم‌ها که منجر به جمع‌آوری اطلاعات بیشتر درباره نیازهای روزمره و پرتکرار آنها می‌شود، هرلحظه در حال بهبود ارائه خدمات است. این بهبود از ظاهر پلتفرم آنلاین تا خدمات پیشرفته بانکی را شامل می‌شود.

درواقع این پلتفرم، زیرساخت مهمی است که می‌تواند باتوجه به ترندهای فناوری روز، اقدام به توسعه خدمات بانکداری دیجیتال ایران زمین کند و سرعت پاسخ به نیازهای روز در حوزه بانکداری، فناوری‌های نوین و فین‌تک را بالا ببرد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...