مالیات نقل و انتقال خودرو تغییر می‌کند

مالیات نقل و انتقال خودرو تغییر می‌کند

مالیات نقل و انتقال خودرو تغییر می‌کند؛ همه هزینه‌های مالیات نقل و انتقال و مفاصاحساب عوارض سالانه و بدهی‌های شهرداری تمامی خودروها در هنگام فروش برعهده فروشنده خودرو است.

به گزارش ، باتوجه به عدم وجود رویه یکسان و بروز اختلاف و ایجاد نارضایتی بین متعاملین درراستای هماهنگ‌سازی و وحدت رویه از یکم شهریورماه 1403 پرداخت هزینه مالیات نقل و انتقال به عهده فروشنده خودرو است.

در بخشنامه اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان اتومبیل تهران آمده است: «پیرو اطلاعیه قبلی درخصوص پرداخت هزینه‌های مالیات نقل و انتقال خودروهای صفرکیلومتر که موجب بروز اختلاف بین خریداران و فروشندگان خودرو شده، بدین ‌وسیله اعلام می‌شود براساس تصمیم نهایی هیأت مدیره این اتحادیه درراستای اجرای قوانین و مقررات سازمان امور مالیاتی قرار شد از تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۰۱ همه هزینه‌های مالیات نقل و انتقال و مفاصاحساب عوارض سالانه و بدهی‌های شهرداری اعم از معاملات خودروهای صفرکیلومتر و کارکرده به عهده فروشنده بوده و فروشنده موظف است هنگام فروش خودرو مفاصاحساب مربوطه را به خریدار ارائه کند.

گفتنی است همه قراردادهای قبل از تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۰۱ براساس توافق مندرج در مبایعه‌نامه لازم‌الاجرا است. از همه همکاران تقاضا دارد درراستای ایجاد وحدت رویه و حفظ حقوق متعاملان نسبت به اطلاع‌رسانی و اجرای این دستورالعمل اقدام لازم را مبذول فرمایند».
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...