کاهش دورریز و اسراف میوهجات
کاهش دورریز و اسراف میوهجات؛ میزان خرید میوه کمتر و میزان مراجعه مردم برای خرید بیشتر شده است درنتیجه اسراف محصولات نیز کاهش یافته و این مسأله مدیریت شده است.
به گزارش صنعتصنف، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی ضمن اشاره به افزایش قیمت برخی کالاهای پرمصرف و اینکه افرادی در این صنف به اسم کالای باکیفیت گرانفروشی میکنند، در حالی که این موضوع مشمول همه فروشندگان نمیشود درباره تغییر الگوی خرید در کشور نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت.
اسدالله کارگر با توجه به قیمتگذاری میوهها و صیفیجات درباره نرخ سود افزوده بر محصولات اظهار کرد: سود مصوب ۳۵ درصد است اما بر اساس محاسبات انجام شده از این ۳۵ درصد تنها ۹ درصد سود برای خردهفروشان باقی میماند چراکه ضایعات میوه و محصولات این چنینی بسیار زیاد است و در بسیاری از مواقع تنها نصف محصول به فروش میرسد و باقی آن ضایعات است و از آن میزان سود نیز حقوق کارگر و بیمه را نیز محاسبه میکنند.
وی درباره الگوی خریداری میوه اظهار کرد: به طور کلی حدود دو سال است که رویه خرید میوه تغییر کرده است. در گذشته مردم برخی موارد را رعایت نمیکردند. میوه نیز همچون بسیاری از کالاهای دیگر فراوان و ارزان بود. از زمانی که قیمت میوه نیز افزایشی شد، مردم این موضوع را رعایت کردند و میزان خرید آنها کمتر و میزان مراجعه آنها برای خرید بیشتر شده است و در نتیجه اسراف محصولات نیز کاهش یافته و این مسأله مدیریت شده است.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران در گفتوگو با ایسنا درباره افزایش قیمت برخی کالاهای پرمصرف تصریح کرد: کیفیت اهمیت خیلی زیادی دارد اما در برخی مواقع نیز افرادی هستند که گرانفروشی میکنند. در برخی مواقع از ۱۰۰ درصد، ۲ درصد همکاران ما رعایت نمیکنند و گرانتر از حد معمول میفروشند و در اینجاست که همان ۲ درصد خیلی به چشم میآید که همه گران فروشند.
وی درباره محصولات پرفروش گفت: محصولاتی همچون خیار، پیاز و گوجه همیشه جزو پرفروشترین محصولات هستند؛ اما با توجه به فصل در حال حاضر محصولاتی همچون هندوانه، انگور و میوههای تابستانی فروش بالایی دارند. با توجه به اینکه ایران چهارفصل است، تابستان به لحاظ تنوع و فراوانی میوه بهترین فصل است.
ثبت دیدگاه