آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان نوشته شد

آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان نوشته شد

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات انجام شده برای حمایت از معلمان، از پیشبینی ۳۸ هزار میلیارد ریال بودجه در طرح رتبه‌بندی معلمان خبرداد.
به گزارش صنعت‌صنف، قاسم احمدی لاشکی با اشاره به اینکه آئیننامه نظام رتبه‌بندی معلمان با سرعت و دقت در حال نوشتن است، افزود: تلاش بر این است تا روز یکشنبه با حضور سازمان برنامه و بودجه و امور استخدامی آن را نهایی کنیم چون ملزم هستیم تا ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه جاری، آخرین پیشنویس را تقدیم هیات دولت کنیم و طبق قانون تائیدیه را بگیریم.
وی تصریح کرد: به محض ابلاغ هیاتهای ممیزی مرکز، استان، شهرستان، مناطق و نواحی آموزش و پرورش شروع به‌کار می‌کنند تا معلمان براساس شاخص‌ها و رتبه‌های  پنجگانه دسته‌بندی و بر همان اساس احکام معلمان را صادر کنند.
احمدی لاشکی ادامه داد: آنچه قانونگذار از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ اعلام کرده، قابلیت اجرایی دارد و مشمول این زمان می شود بنابراین معلمان دغدغه این موضوع را از نظر پرداخت نداشته باشند.
وی با بیان اینکه مهمترین نکته نظام رتبه‌بندی معلمان را ارتقاء جایگاه ، منزلت و کرامت معلمان و همچنین کیفیت آموزشی تشکیل می‌دهد، افزود: برای اجرای رتبه‌بندی معلمان در ردیف ۵۵۴۰۶۵ از جدول ۹ ردیف‌های مقرر بودجه لازم تامین شده است.
وی یادآورشد: امیدواریم در جلسه رسمی هیات دولت، طرح رتبه‎بندی معلمان را برای اجرا تائید کند تا بتوانیم این عیدی را در هفته بزرگداشت مقام معلم به معلمان بدهیم.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...