رتبه‌بندی معلمان با تأخیر اجرا می‌شود

رتبه‌بندی معلمان با تأخیر اجرا می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای رتبه‌بندی معلمان از سال ۱۴۰۱، از آغاز کلاس‌های حضوری دانش‌آموزان پس از تعطیلات نوروز خبر داد.
به گزارش صنعت‌صنف، یوسف نوری وی با تأکید بر انتظارات به جا و برحق جامعه معلمان درخصوص طرح رتبه‌بندی گفت: با وجود تمام تلاش‌هایی که  انجام شد به نظر می‌رسد باز هم در اجرای طرح از نظر زمان، کمی تأخیر داشته‌ایم.
نوری اضافه کرد: طرح رتبه‌بندی، علاوه‌بر افزایش حقوق و مزایای معلمان، انگیزه «آموختن دانش» و «رقابت علمی» را در جامعه معلمان ارتقا می‌دهد.
به گفته وی ماده دوم رتبه‌بندی فرهنگیان، به شرح شایستگی‌های 3 گانه، عمومی، تخصصی و حرفه‌ای معلمان پرداخته و در هر مورد رتبه‌ها را مشخص می‌کند.
وی با بیان اینکه در طرح رتبه‌بندی، معلمان در 5 رتبه تقسیم‌بندی می‌شوند، گفت: دایره شمول رتبه‌بندی، در دو لایحه‌ای که در دولت گذشته ارائه شده بود، بعضی افراد ازجمله همکاران فرهنگی که از مدارس به ادارات آمده بودند را شامل نمی‌شد که بر اساس اصلاحات صورت گرفته این اشکال برطرف شد.
وی ادامه داد: اکنون با ابلاغ طرح رتبه‌بندی و براساس قانون، وزارت آموزش و پرورش مکلف است آیین‌نامه مربوطه را در مدت یک ماه کاری تدوین کند که امیدواریم پس از تصویب آیین‌نامه در هیئت دولت، طرح رتبه‌بندی از اوایل سال جدید اجرایی شود.
نوری افزود: افراد هر 5 سال یک بار مشمول رتبه‌بندی خواهند شد و محدودیت سنوات نیز ندارد اما برای یک عده که در مناطق محروم خدمت می‌کنند و یا معلم شاغل در مدارس استثنایی و ابتدایی هستند این رتبه هر سال 3 ماه کم می‌شود و به 4 سال تقلیل پیدا می‌کند و برای معلمانی که تاییدیه بنیاد نخبگان را دارند نیز یک رتبه 3 ساله خواهد بود.
وزیر آموزش و پرورش افزود: همه معلمان رسمی، پیمانی و افرادی که حکم معلمی دارند اما در ادارات آموزش و پرورش خدمت می‌کنند و همچنین معلمان غیررسمی که احکام استخدامی دارند، شامل رتبه‌بندی خواهند شد اما این قانون شامل معلمان بازنشسته نخواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با صدا و سیما از تشکیل کلاس‌های حضوری مدارس بعد از تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: در صورت افزایش دوباره کرونا پس از تعطیلات، کلاس‌های جبرانی در مدارس تشکیل و به نیم سال دوم تحصیلی نیز مدتی افزوده خواهد شد.
نوری درباره تعیین تکلیف نیروهای قبل از سال 92 افزود: براساس توافق‌نامه‌ای که بین آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی به امضا رسیده، احکام استخدامی 36 هزار نفر از معلمان حق‌التدریس، خرید خدماتی و نهضتی صادر شده است.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...