آپارتمان‌های کلیدنخورده همچنان در فایل فروش

آپارتمان‌های کلیدنخورده همچنان در فایل فروش

آپارتمان‌های کلیدنخورده همچنان در فایل فروش؛ بررسی‌ها از فایل‌های فروش آپارتمان در وبسایت‌ها نشان می‌دهد حدود ۲۵ درصد آگهی‌های فروش مسکن و آپارتمان مربوط به منطقه یک شهرداری تهران است.

به گزارش ، بازار مسکن در شمال شهر تهران همچنان با رکود دست و پنجه نرم می‌کند. این موضوع از حجم بالای واحدهای عرضه شده برای فروش در مناطق ۱ تا ۳ قابل مشاهده است چراکه آگهی فروش برخی آپارتمان‌های بی‌مشتری تا ماه‌ها تکرار می‌شود.

بررسی‌ها از فایل‌های فروش آپارتمان در وبسایت‌ها نشان می‌دهد حدود ۲۵ درصد آگهی‌های فروش مربوط به منطقه یک است در حالیکه منطقه یک فقط ۴.۹ درصد از معاملات قطعی را به خود اختصاص می‌دهد و جایگاه دهم را در معاملات مسکن تهران دارد.

در منطقه دو نیز که البته رتبه دوم از معاملات مسکن را در بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در اختیار دارد و ۸.۹ درصد معاملات را به خود اختصاص داده حدود ۳۰ درصد فایل‌های فروش را می‌توان مشاهده کرد.

مناطق ۵ و ۱۰ نیز محدوده‌هایی هستند که تعداد بسیار بالای آگهی ملکی عرضه شده برای فروش را در برگرفته‌اند. اگرچه این مناطق به ترتیب جایگاه‌های اول و چهارم از نظر تعداد معاملات مسکن را در بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در مرداد امسال کسب کردند، اما حجم آگهی‌های فروش در این مناطق نیز بسیار بیش از تعداد معاملات است.

بنابر اعلام ایسنا، نمایه‌های فوق از عرضه بیش از تقاضا در بازار مسکن حکایت دارد. این مساله می‌تواند به جهت کاهش انتظارات تورمی در بازار ملک، مثبت ارزیابی شود اما موضوع رکود تورمی هنوز به‌طور کامل دست از سر بازار مسکن برنداشته است؛ اگرچه شهریور امسال براساس گزارش‌های غیررسمی سرعت رشد قیمت مسکن در پایتخت نسبت به مرداد کاهش یافته و از ۲.۵ درصد در مرداد به ۱.۸ درصد در شهریور رسیده است.

عمق کسادی بازار مسکن در شمال شهر تهران به قدری است که آپارتمان‌های مناطق شمالی تهران که از دو تا سه سال قبل برای فروش عرضه شده، همچنان بدون مشتری است. عمده آگهی‌های مربوط به واحدهای لوکس در مناطق شمالی تهران کلیدنخورده است اما عمر این واحدها به دو تا پنج سال گذشته می‌رسد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...