سمند و پژو405 به موزه خودرو رفت

سمند و پژو405 به موزه خودرو رفت

سمند و پژو405 به موزه خودرو رفت؛ با امضای مهدی خطیبی تولید سمند و پژو ۴۰۵ متوقف و آخرین دستگاه از خودرو ملی سمند رهسپار موزه گروه صنعتی ایران خودرو شد.

به گزارش، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با حضور در سایت تولیدی تبریز، پایان توقف تولید سمند و پژو ۴۰۵ را اعلام کرد و با اشاره به برنامه تولید روزانه ۴۰۰ دستگاه سورن در این سایت، افزایش ظرفیت تولید را نیازمند حمایت دولتمردان و تصمیم‌گیران استان و شبکه بانکی کشور دانست.

خطیبی توقف تولید دو خودرو قدیمی و همچنین به صفر رسیدن خودروهای ناقص را برای ایران‌خودرو، صنعت و اقتصاد ملی بااهمیت دانست و تصریح کرد: در طول سال‌های گذشته بالغ‌بر 3 میلیون و 786 هزار و 194 دستگاه خودرو سمند و ۴۰۵ به تولید رسید که سهم سمند یک میلیون و 510 هزار و 745 دستگاه بوده است.

وی با تصریح اینکه کنار گذاشتن این دو خودرو که بخش قابل توجهی از تولید ایران‌خودرو را به خود اختصاص می‌داده دارای چالش‌هایی است، افزود: به‌دلیل احترام به سلایق و خواست مشتریان و به‌روزآوری محصولات، تولید این دو خودرو را متوقف کردیم تا آنها را با محصولات به‌روز و باکیفیت جایگزین کنیم.

او از جایگزینی محصولاتی ازجمله تارا، خانواده دنا و سورن با محصول سمند و ۴۰۵ خبر داد و گفت: محصولات جدید دیگری به سبد تولیدات ایران‌خودرو افزوده خواهد شد.

به‌گفته خطیبی، درحال حاضر آمار تولید ایران‌خودرو مبتنی بر تولید آماده عرضه به مشتری است.

وی افزایش ۲۵ درصدی شاخص‌های کیفیت و کاهش هزینه را از دستاوردها و نتایج حذف خودروهای ناقص دانست.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو به اقدامات اخیر صورت گرفته در جامه عمل پوشاندن به فرامین رییس جمهوری اشاره کرد و یادآور شد: افزایش 50 درصدی شمارگان تولید، توقف تولید ناقص و تکمیل و تجاری‌سازی آنها، سامان‌دهی فروش، افزایش گارانتی محصولات به سه سال یا ۶۰ هزار کیلومتر پیمایش و طراحی نمونه خودرو برقی تارا ازجمله اقدامات ایران‌خودرو در این مسیر به ‌شمار می‌رود.

خطیبی با اشاره به معرفی نمونه نیمه‌صنعتی تارا برقی گفت: این خودرو با یک بار شارژ قابلیت طی مسیر ۳۰۰ کیلومتری را خواهد داشت.

بنابر اعلام ایکوپرس، وی عرضه در بورس کالا را روشی برای توقف زیان‌دهی و کشف قیمت واقعی محصولات خواند و ادامه داد: با فروش هایما در بورس کالا شاهد کاهش قیمت این محصول در بازار آزاد بوده‌ایم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از تولید ۴۰ دستگاه ری‌را در روزهای آینده برای اجرای مراحل آزمون و گرفتن استانداردهای لازم برای آمادگی تولید انبوه در نیمه نخست سال آینده خبر داد و اضافه کرد: محصول پروژه TF۲۱ که خودرویی به‌روز و در سطح کلاس جهانی است نیز به زودی رونمایی و معرفی خواهد شد.

خطیبی خاطرنشان کرد که راه‌اندازی خط بدنه و رنگ در تبریز نیازمند ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است و باید در هیات مدیره ایران‌خودرو مصوب و مورد حمایت دولتمردان و شبکه بانکی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه از واردات خودرو استقبال می‌کنیم، گفت که واردات سبب توسعه و رقابت‌پذیری محصولات خواهد شد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...