اطلاعات ۸۹۵ شرکت شفاف شد

اطلاعات ۸۹۵ شرکت شفاف شد

اطلاعات ۸۹۵ شرکت شفاف شد؛ اطلاعات ۸۹۵ شرکت شفاف شد؛ درراستای شفافیت اطلاعات اقتصادی، ۳۹۶ صورت مالی سال ۱۴۰۰ شرکت‌های غیربورسی روی کدال قرار گرفت که از این تعداد ۳۰۶ مورد مربوط به شرکت‌های دولتی است.

به گزارش ، وزیر امور اقتصادی و دارای با بیان این مطلب اظهار داشت: طبق جز یک بند تبصره دو قانون بودجه 1401، وزارت اقتصاد موظف است سالانه به صورت عمومی و در سامانه کدال صورت‌های مالی شرکت‌های مشمول این بند را منتشر کند.

احسان خاندوزی ادامه داد: در اجرای این بند قانونی، وزارت امور اقتصادی و دارایی با همه افراد حقوقی که مشمول این بند بودند، از فروردین‌ماه به طور مکرر نامه‌نگاری و درخواست دریافت صورت‌های مالی را داشته است.

خاندوزی اضافه کرد: تا امروز باتوجه به همکاری دستگاه‌ها و تلاش وزارت اقتصاد درباره شناسایی شرکت‌ها و گرفتن اطلاعات صورت مالی از سازمان حسابرسی و جامعه حسابداران رسمی، 852 شرکت شناسایی شده که این عدد تا پایان سال، چهار رقمی خواهد شد.

وزیر اقتصاد افزود: از این تعداد، 243 شرکت بورسی بودند که اطلاعات آنها در کدال و در زمان مقرر منتشر شد و 396 صورت مالی دیگر هم روی کدال قرار گرفت که از این تعداد، 306 مورد مربوط به شرکت‌های دولتی، شش مورد مربوط به بانک‌ها، دو مورد از بیمه‌ها، دو مورد مربوط به مناطق آزاد تجاری و شرکت‌های زیرمجموعه آنها، 11 مورد زیرمجموعه شرکت‌های دبیرخانه مناطق آزاد، 27 مورد مربوط به زیرمجموعه شرکت‌های بانک‌ها و بیمه‌ها، 5 مورد مربوط به شرکت‌های زیرمجموعه تامین اجتماعی، یک مورد مربوط به مجموعه شرکت زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری، 30 مورد مربوط به صورت مالی فدراسیون‌ها، 2 مورد مربوط به موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و چهار شرکت نیز تحت نظارت دولت هستند.

وی خاطرنشان کرد که 254 شرکت از زیرمجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی شناسایی شدند که از این تعداد، 211 شرکت بورسی بودند، 5 شرکت غیربورسی هم صورت مالی حسابرسی شده آنها صادر شده که منتشر می‌شود، تعدادی از شرکت‌ها هم شناسایی شدند اما هنوز صورت‌های مالی آنها حسابرسی و آماده نشده است.

خاندوزی با مقایسه صورت‌های مالی منتشر شده نسبت به دو سال قبل از آن، تصریح کرد: تا این لحظه صورت‌های مالی 396 شرکت غیربورسی و درمجموع 852 شرکت در کدال منتشر شده که برای سال 1398 درمجموع 298 صورت‌ مالی شرکت‌های غیربورسی اعم از شرکت دولتی، مادر تخصصی، فرعی و اصلی منتشر شد و برای سال 1399 این تعداد به 321 شرکت رسید که در فروردین 1401منتشر شد.

خاندوزی تصریح کرد: اصرار داریم عموم جامعه از خدمات شرکت‌ها و دیگر شرکت‌های مشمول این بند آگاه شوند، اطلاعاتی اعم از قیمت تمام شده، خدمات شرکت، میزان درآمد شرکت، درباره اینکه خدمات شرکت دولتی با چه قیمتی به دست مردم می‌رسد و چقدر در این میان رانت توزیع می‌شود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...