اهلیت 1229 نامزد اتاق‌ها تأیید شد

اهلیت 1229 نامزد اتاق‌ها تأیید شد

اهلیت 1229 نامزد اتاق‌ها تأیید شد؛ دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های سراسر کشور از احراز اهلیت یک هزار و ۲۲۹ نفر براساس رسیدگی انجمن به پرونده‌های ثبت‌نام‌‎کنندگان خبر داد.

به گزارش ، جهانبخش سنجابی در این‌باره توضیح داد: در رسیدگی اولیه به پرونده 2 هزار و 119 نفر ثبت‌نام‌کننده در انتخابات اتاق‌های بازرگانی ایران صلاحیت 890 نفر رد شده است. 

وی با بیان اینکه فهرست نهایی نامزدهای انتخاباتی بعد از رسیدگی شورای عالی نظارت به اعتراض‌های واصله تهیه و منتشر می‌شود، اضافه کرد: باتوجه به اینکه یک نفر نمی‌تواند هم‌زمان به صورت حقیقی و نامزد انتخابات شود از این دو هزار 119 نفر 61.28 درصد اشخاص حقوقی و 38.76 درصد حقیقی هستند. درواقع از بین ثبت‌نام کنندگان، یکهزار و 119 نفر دارنده کارت بازرگانی هستند که 52.76 درصد را به خود اختصاص می‌دهند و یکهزار و 2 نفر هم با کارت عضویت ثبت‌نام کردند که 47.24 درصد را تشکیل می‌دهند.

دبیر انجمن نظارت با بیان این مطلب که بعد از اتمام زمان ثبت‌نام و مهلت تمدیدی سه روزه، هیات‌های نظارت وارد رسیدگی شد، ادامه داد: این هیات‌ها از بین 2 هزار و 119 نفر متقاضی، یکهزار و 625 نفر را تایید کرده بودند که 76.61 درصد ثبت‌نام کنندگان را شامل می‌شد و اهلیت 494 نفر یعنی 23.29 درصد ثبت‌نام‌کنندگان هم احراز نشده بود که بیشتر به‌دلیل نقص مدارک و نبود شروط کافی برای تایید صلاحیت این افراد بود.

سنجابی ادامه داد: بعد از این، کاندیدای رد صلاحیت شده می‌توانستند اعتراض خود را ثبت کنند. به‌دنبال آن انجمن طبق برآوردهای هیات‌های نظارت، رسیدگی به تک تک پرونده‌ها را شروع کرد که شامل پرونده‌های تایید صلاحیت شده و رد شده که مورد اعتراض قرار گرفته است، می‌شد. پس به زمان بیشتری برای بررسی نیاز بود و بر این اساس تاریخ انتخابات تغییر کرد و ده روز به عقب افتاد تا حقی از کسی ضایع نشود و پرونده‌ها دقیق مورد رسیدگی قرار گیرند.

او با اشاره به اینکه انجمن توانست تا ساعت 24 روز پنجشنبه 28 بهمن ماه کل پرونده‌ها را رسیدگی و نظر خود را از روز قبل به خود کاندیدا اعلام کند، افزود: از بین کل ثبت‌نام کنندگان درواقع یک‌هزار و 229 نفر یعنی 58 درصد کاندیدا واجد شرایط و 890 نفر فاقد شرایط تشخیص داده شدند که البته 3 نفر از کاندیدا هم انصراف دادند که دو نفر آنها همان افرادی بودند که هم به صورت حقیقی و هم حقوقی ثبت نام کرده بودند.

دبیر نظارت بر انتخابات ادامه داد: تاییدشدگان باید منتظر نظر شورای عالی باشند و طبق تقویم اعلام شده 7 روز از 12 تا 18 اسفند مجاز به تبلیغات هستند. 20 اسفند هم انتخابات برگزار خواهد شد. 890 نفر که واجد شرایط شناخته نشدند از طریق لینکی که در پیامک ارسالی به دست آنها رسیده است می‌توانند اعتراض خود را ثبت کنند تا پرونده آنها توسط دبیرخانه شورای عالی نظارت بررسی و نتایج و فهرست نهایی واجدان شرایط حضور در انتخابات این دوره هیات نمایندگان تهیه و منتشر شود.

به گزارش صنعت‌صنف، کاندیداهای رد صلاحیت شده از یکم تا سوم اسفندماه فرصت دارند نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند و انجمن نظارت نیز در فاصله روزهای 4 تا 6 اسفند به اعتراض‌ها رسیدگی کرده و نتیجه نهایی احراز اهلیت نامزدها را اعلام خواهد کرد. 

در این‌باره بیشتر بخوانید:

کارزار انتخابات اتاقی‌ها با آیین‌نامه جدید

آغاز نام‌نویسی از رأی‌دهندگان انتخابات اتاق‌ها

 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...