تأمین نیازهای وارداتی با ارز 28500 تومانی

تأمین نیازهای وارداتی با ارز 28500 تومانی

تأمین نیازهای وارداتی با ارز 28500 تومانی؛ مدیرکل تجارت خارجی بانک مرکزی اذعان داشت که با وجود تحریم‌ها تمام نیاز وارداتی کشور را با دلار 28500 تومانی تأمین می‌کنیم.

به گزارش ، شیوا راووشی با بیان اینکه تأمین نیازهای ارزی کشور با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی ادامه خواهد داشت، افزود: بیش از 80 میلیارد دلار برای تأمین مصارف وارداتی اختصاص یافته که بیش از 60 میلیارد از این مبلغ تأمین شده و پول به حساب طرف خارجی واریز شده است.

وی افزود: برای کالاهای اساسی نیز هم‌اکنون بیش از 18 میلیارد دلار برای کالاهای اعلامی وزارت جهاد تخصیص یافته که 14 میلیارد آن تأمین شده و مابقی نیز در حال تدارک است. 3.2 میلیارد نیز برای اقلام اعلامی وزارت بهداشت در نظر گرفتیم که با نرخ 28500 تومان تأمین می‌شود. تأمین این اقلام با نرخ 28500 تومانی همچنان ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: نرخ‌سازی‌ها در بازار آزاد و فردایی ارز، مبنای واقعی باتوجه به مؤلفه‌های تجارت کشور ندارد و از نظر کارشناسی ما الآن وضعیت بازار فردایی و آزاد ارز کاملاً حباب است.

به‌گفته راووشی، با وجود تحریم‌ها تمام نیاز وارداتی کشور را تأمین کردیم و عملکرد امسال بانک مرکزی 30 درصد از سال قبل بالاتر بوده است.

در این‌باره بیشتر بخوانید:

ارز 28500 تومانی وجود خارجی ندارد

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...