ایمیدرو در هیچ حوزه‌ای موفق نبوده است

ایمیدرو در هیچ حوزه‌ای موفق نبوده است

ایمیدرو در هیچ حوزه‌ای موفق نبوده است؛ ایمیدور نه تنها در زمینه بهره‌برداری از سنگ‌های نیمه‌قیمتی بلکه در هیچ حوزه معدنی دیگری هم تاکنون موفق نبوده است.

به گزارش ، مدیرعامل سابق شرکت طلای زرشوران با بیان این مطلب در رادیو گفت‌وگو اظهار داشت: كشور در حوزه سنگ‌های نیمه‌قیمتی پتانسیل خوبی دارد و به‌راحتی می‌توان پتانسیل‌های معدنی هر نقطه‌ای ایران را سنجید اما تاکنون كاری روی آن صورت نگرفته است.

سالار باوند که به مناسبت روز معدن و هفته معدنکار در برنامه گفت‌وگوی اقتصادی رادیو گفت‌وگو درباره چالش‌های بخش معدن سخن می‌گفت با اشاره به اینكه ایمیدرو تاكنون در هیچ حوزه‌ای موفق نبوده است، افزود: این شركت در كدام حوزه توانسته جای پای خود را محكم كند؟! به‌عنوان نمونه در زمینه زغال‌سنگ با وجود ۱۲ میلیارد تن ذخیره، بازهم سال گذشته ۸۰۰ میلیون دلار زغال وارد كشور كرده‌ایم؛ ولی آیا ایمیدرو در این زمینه موفق بوده است؟

این مدیر اسبق شركت ایمیدرو ادامه داد: بسیاری از ظرفیت‌های زغالی كشور دست‌نخورده باقیمانده است و از طرفی معادن فلزی كشور به ظرفیت نرسیده است.

باوند تصریح کرد: ایمیدرو به‌خاطر عملكرد ضعیف خود بسیاری ظرفیت‌ها را به برخی افراد واگذار كرده است و در جایی كه بخش خصوصی ورود كرده، كارها به‌درستی انجام ‌شده و جایی كه ایمیدرو سرمایه‌گذاری کرده است، كار به افرادی واگذار شده كه اهلیت نداشتند.

باوند خاطرنشان كرد: ایمیدرو در ۱۰ سال گذشته در هیچ حوزه‌ای به‌خوبی كار نكرد و موفق نبود و بسیاری مجموعه‌های توانمند به راهبران بیرونی واگذار شده است.

در ادامه این برنامه رئیس خانه صنعتكاران ایران با اشاره به جنگ تركیبی با محوریت اقتصاد گفت: بدنه دولت در برابر این جنگ، دارای آرایشی قدیمی است بنابراین باید تاكتیك و روش‌ها را در این جنگ عوض كنیم.

سیدعلیرضا بنی‌هاشمی با بیان اینكه معدنكاران گاهی تا ۲۰۰ متر در زیرزمین فعال هستند و جان‌بركف كار می‌كنند، افزود: ظرفیت‌های معدنی در توسعه پایدار كشور مؤثر بوده و فعال‌شدن آن و صنایع معدنی نیروی محرك و پیشران در حوزه توسعه اقتصادی كشور است.

وی ادامه داد: كشور در نظام بین‌الملل جایگاه خوبی دارد و ازاین‌رو دولت سیزدهم باید توجه ویژه‌ای به اقتصاد معدنی داشته باشد.

بنی‌هاشمی یادآور شد: بدنه دولت در برابر جنگ ترکیبی دشمن دارای آرایشی قدیمی است بنابراین باید تاكتیك و روش‌ها را در این جنگ عوض كنیم و بخش خصوصی متولی امور باشد نه خصولتی‌ها.

رئیس خانه صنعتكاران ایران با بیان اینكه هر كجا بخش معدن ناموفق بوده است، كار در دست دولتی‌هاست و بخش خصوصی ارزآور است، اظهار داشت: ما وظیفه داریم در حوزه فعال ‌كردن ظرفیت‌های معدنی مطالبه‌گر باشیم و بدانیم بسیاری مشكلات با یكی دو بخشنامه كارشناسی شده قابل ‌حل است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...