صادرات غیرنفتی ۳.۶ میلیارد دلاری ایران به اکو

صادرات غیرنفتی ۳.۶ میلیارد دلاری ایران به اکو

صادرات غیرنفتی ۳.۶ میلیارد دلاری ایران به اکو؛ ایران در 4 ماهه نخست 1402 بیش از 3.6 میلیارد دلار به کشورهای عضو اکو صادرات غیرنفتی داشته است.

به گزارش ، صادرات غیرنفتی ایران به کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی( اکو) از مرز ۳.۶ میلیارد دلار گذشت، که نشان‌هنده تراز مثبت بازرگانی کشورمان با این کشور‌ها است.

مدیرکل دفتر همکاری‌های بین المللی و روابط عمومی گمرک در این‌باره گفت: در چهار ماهه نخست سال 1402 صادرات غیرنفتی ایران به کشور‌های عضو اکو به 3 میلیارد و 615 میلیون دلار رسید، که این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.52 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

امید گلزاری اظهار داشت: همچنین در این مدت صادرات غیرنفتی ایران به کشور‌های عضو اکو از نظر وزنی به 8 میلیون و 161 هزار تن رسید که نسبت به سال قبل 31.24 درصد افزایش داشته است.

گلزاری درباره آمار واردات کشورمان از کشور‌های عضو اکو در این چهار ماه افزود: در این مدت میزان واردات کشورمان از این کشور‌ها به 2 میلیارد و 445 میلیون دلار رسیده، که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 83 صدم درصد کاهش داشته است. همچنین واردات ایران از اکو در مدت یاد شده به یک میلیون و 394 هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 7.9 درصد کاهش داشت.

به‌گفته وی، عمده کشور‌های خریدار کالای ایرانی در میان کشور‌های عضو سازمان اکو طی چهار ماهه نخست سال 1402 به ترتیب کشور‌های ترکیه، پاکستان، افغانستان، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان بوده‌اند.

مدیرکل دفتر همکاری‌های بین‌المللی و روابط عمومی گمرک یادآور شد: عمده واردات کشورمان از کشور‌های اکو در مدت یاد شده به ترتیب به کشور‌های ترکیه، پاکستان، قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، افغانستان و قرقیزستان اختصاص داشته است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...