جشنواره امین‌الضرب به دور هشتم رسید

جشنواره امین‌الضرب به دور هشتم رسید

جشنواره امین‌الضرب به دور هشتم رسید؛ امسال هشتمین دوره جشنواره کارآفرینی امین‌الضرب همزمان با 140 سالگی اتاق تهران در زمستان 1402 برگزار می‌شود.

به گزارش ، امسال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران یکصد و چهلمین سال تاسیس خود را گرامی خواهد داشت و همزمان با آن دوره هشتم جشنواره کارآفرینی با شعار «کارآفرینان، امید توسعه ایران» در زمستان 1402 در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

اتاق بازرگانی تهران از زمان قاجار تاکنون به حمایت از کارآفرینان، ترویج فرهنگ کارآفرینی و ترویج مسئولیت اجتماعی در میان جامعه اقتصادی پرداخته ‌است و امروز با پشتوانه تاریخی خود استوارتر و پرامیدتر از گذشته، همچنان به انجام وظایف خود می‌پردازد.

تاکنون هفت دوره از مراسم جشن کارآفرینی امین‌الضرب برگزار شده واکنون در آستانه 140 سالگی اتاق تهران دوره هشتم آن برگزار خواهد شد.

بنابر این گزارش، حاج محمدحسن امین‌الضرب و حاج محمدحسین امین‌الضرب از موسسان مجلس وکلای تجار (بعدها اتاق بازرگانی لقب گرفت) بودند. این خانواده برای نخستین بار در ایران سکه ضرب کردند، برق را به کشور آوردند و راه‌آهن را احداث کردند و به همین سبب به‌عنوان نمادهای توسعه ایران اسلامی شناخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید

وطن را وطن‌پرستان خواهند ساخت

مراسم تقدیر از کارآفرینان برتر کشور نیز به جهت احترام به جایگاه هر دو آنان به عنوان مراسم «امین‌الضرب» نامگذاری شده است.

جشنواره امین‌الضرب زیر نظر هیات داوری مستقل، متشکل از چهره‌های پیشکسوت تشکلی، کارآفرینان و پژوهشگران اقتصادی برگزار می‌َشود. طبق روال هرساله، برندگان دوره‌های گذشته جشنواره امین‌الضرب به‌عنوان داوران دور بعدی به این گروه افزوده می‌شوند. این هیات داوران در فضای مستقل به مطالعه زندگینامه کارآفرینان پرداخته و از میان آنها نفرات برتر را انتخاب می‌کنند.

متقاضیان شرکت در این جشنواره برای انتخاب کارآفرینان برتر باید دارای فعالیت اقتصادی مستمر و مالکیت کاملا خصوصی باشند به این معنا شرکت‌های دولتی، شبه‌دولتی یا وابسته به نهادهای دولتی امکان حضور در این جشنواره را ندارند.

کارآفرینان علاقمند برای حضور در این جشنواره حداکثر تا یکم آذرماه 1402 فرصت دارند نسبت به تکمیل فرم‌های ارائه شده در این‌باره اقدام کنند و می‌توانند برای سهولت در این امر، از لینک https://www.tccim.ir/aminzarb استفاده کنند.

جشنواره امین‌الضرب دو سطح از جایزه را به برگزیدگان اهدا می‌کند؛ سطح اول تندیس امین‌الضرب نام دارد که به یک یا دو کارآفرین و جایزه دوم لوح و نشان امین‌الضرب است که به حداکثر 6 کارآفرین تقدیم می‌َشود. این جوایز در جامعه کارآفرینی ایران صاحب اعتبار قابل توجهی است و تنها جایزه انحصاری به حساب می‌آید که توسط بخش‌خصوصی به برگزیدگان بخش‌خصوصی اهدا می‌شود.

این مراسم به طور معمول با حضور حدود یکهزار نفر از روسای تشکل‌ها، اعضای اتاق تهران، پیشکسوتان اقتصادی و کارآفرینان در تالار وحدت تهران و در فصل زمستان برگزار می‌َشود


 

1 دیدگاه

  • دکتر طاهره سلیمانی

    قدر دان زحمات هستیم

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...