نظارت ویژه بر فروش میوه، شیرینی، آجیل و گل‌

نظارت ویژه بر فروش میوه، شیرینی، آجیل و گل‌

نظارت ویژه بر فروش میوه، شیرینی، آجیل و گل‌؛ معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران از آغاز طرح نظارتی ویژه شب یلدا بر میوه‌فروشی‌ها، قنادی‌ها، آجیل‌فروشان و گل‌فروشی‌ها خبر داد.

به گزارش ، معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران در آستانه فرا رسیدن شب یلدا با اشاره به تشدید طرح نظارت و بازرسی بر بازار شب یلدا گفت: معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران طی نامه‌ای به روسای اتاق‌های اصناف سراسر کشور، بر ضرورت تشدید طرح نظارت و بازرسی در دوره شب یلدا تأکید کرده است.

بهنام نیک‌منش افزود: با نزدیک شدن به روزهای پایانی فصل پاییز و فرارسیدن شب یلدا و به‌دنبال آن افزایش تقاضای مردم برای خرید کالاهایی مانند خشکبار، میوه، شیرینی، گل و ... و باتوجه به احتمال افزایش غیرمتعارف قیمت این اجناس در بازار، ضروری است تا واحدهای بازرسی و نظارت با حداکثر ظرفیت اتحادیه‌های صنفی، گشت‌های مشترک با سازمان‌های ذیربط تشکیل داده و به صورت مستمر، بازار مصرف را کنترل کنند.

وی ادامه داد: تثبیت قیمت و حفظ آرامش بازار، همچنین صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از مهمترین اهداف اتاق اصناف ایران، همزمان با فرارسیدن شب یلدا است.

نیک‌منش همچنین با اشاره به افزایش تقاضا برای مصرف برخی کالاها ازجمله برنج، قند و شکر، گوشت مرغ، گوشت قرمز، روغن خوراکی و آجیل و خشکبار در روزهای پیش‌رو اظهار امیدواری کرد که با تأمین به موقع کالاهای پرمصرف و ضروری در بازار، علاوه‌بر برقراری آرامش از سوءاستفاده‌های احتمالی برخی از افراد فرصت‌طلب و سودجو ممانعت شود.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌سانی اتاق اصناف ایران، معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران از آغاز طرح نظارتی ویژه شب یلدا از ۲۰ آذرماه خبر داد و تأکید کرد: نظارت ویژه بر میوه‌فروشی‌ها، قنادی‌ها، آجیل‌فروشان و گل‌فروشی‌ها انجام می‌شود.

وی درباره نرخ‌نامه و قیمت‌گذاری اقلام مورد نیاز شب یلدا تصریح کرد: محصولات عرضه‌شده در شب یلدا قیمت مصوب ندارند و نرخ‌گذاری آنها براساس عرضه و تقاضا و نرخ متعارفی است که اتحادیه‌های مربوطه اعلام می‌کنند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...