نفس جایزه ویژه «ایران جوان» را به خانه برد

نفس جایزه ویژه «ایران جوان» را به خانه برد

نفس جایزه ویژه «ایران جوان» را به خانه برد؛ جایزه ویژه «ایران جوان» هفدهمین جشنواره بین‌المللی مستند سینما حقیقت به مستند «نفس» رسید.

به گزارش صنعت‌صنف، مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد با اشاره به اهدای جایزه ویژه «ایران جوان» هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» به مستند «نفس» گفت: تولید آثار فاخر فرهنگی و ازجمله فیلم و مستند، اهمیت و تاثیرگذاری ویژه‌ای درراستای آگاهی‌بخشی و رفع گره‌های ذهنی جامعه در حوزه جمعیت و فرزندآوری دارد.

حمیدرضا علیان‌زادگان اضافه کرد: علت اصلی اهدای جایزه ویژه «ایران جوان» جشنواره «سینما حقیقت» به ارزش ۶۰ میلیون تومان به مستند «نفس» ساخته علیرضا باغشنی، پرداختن این اثر نمایشی به معضل اجتماعی سقط جنین غیرقانونی در کشور است.

علیان‌زادگان با بیان اینکه، مستند نفس به موضوع جمعیت و افزایش آن که یکی از موضوعات اصلی جشنواره است، اشاره دارد، افزود: قصه این مستند ۵۵ دقیقه‌ای درباره پزشک مامایی به نام سیمین رودی است که از طریق مؤسسه‌ای به نام نفس در نیشابور و با حمایت از مادران باردار توانسته از بیش از ۳۰۰ مورد سقط جنین غیرقانونی ممانعت به‌عمل آورد.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد با اشاره به آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری با مرکز گسترش سینمای مستند تجربی و پویانمایی با موضوع حمایت از مستندهای برتر حوزه جمعیت گفت: در همین راستا جایزه ملی «ایران جوان» به همت بنیاد ۱۵ خرداد به هفدهمین دوره جشنواره فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» افزوده شد که به مستند «نفس» تعلق گرفت.

علیان‌زادگان با تأکید بر حمایت از تولید آثار فاخر فرهنگی در حوزه جمعیت خاطرنشان کرد: بنیاد ۱۵ خرداد در دوره جدید فعالیت‌های خود براساس تکالیف ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به شکل گسترده‌ای به موضوع جوانی جمعیت می‌پردازد و در همین راستا کارویژه‌های متعددی را تدارک دیده است.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد اضافه کرد: این کارویژه‌ها ذیل پنج ماموریت در شاخه‌های زیرساختی جمعیت، اقتصادی جمعیت، عمران جمعیت، فرهنگی جمعیت و سلامت جمعیت عملیاتی شده که حمایت از تولیدات فرهنگی و جشنواره‌های هنری زیرشاخه فرهنگی جمعیت صورت می‌گیرد.

علیان‌زادگان با اشاره به تفاهم‌نامه دیگری که با انجمن سینمای جوان درراستای حمایت از آثار حوزه جمعیت در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران امضا شده است، خاطرنشان کرد: حمایت‌هایی که بنیاد ۱۵ خرداد از آثار تولیدی در حوزه جمعیت و خانواده انجام می‌دهد درراستای آگاهی‌بخشی و رفع گره‌های ذهنی جامعه در این موضوعات است و اعتقاد داریم تولیدات فرهنگی بهخصوص فیلم و به ویژه فیلم‌های مستند از اهمیت و اثربخشی بالاتری برخوردار هستند.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد تاکید کرد: رویکرد مدیریت جدید ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در تداوم حمایت از تولید آثار فاخر فرهنگی در حوزه جمعیت کاملا راهبردی است و براساس برنامه‌ریزی‌های مشترک به‌عمل آمده با ریاست مرکز اطلاع‌رسانی ستادُ اتفاقات خوبی در آینده رقم خواهد خورد.


 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...