توقف دریافت مالیات از صادرات مواد نیمه‌خام

توقف دریافت مالیات از صادرات مواد نیمه‌خام

توقف دریافت مالیات از صادرات مواد نیمه‌خام؛ اجرای ابلاغیه دریافت مالیات علی‌الحساب ۲ درصد از صادرات مواد خام و نیمه‌خام از امروز سه‌شنبه 15 اسفندماه متوقف می‌شود.

به گزارش ، وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این مطلب در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: ابلاغیه‌ سازمان امور مالیاتی و گمرک درباره مصوبه مالیات علی‌الحساب ۲ درصد از صادرات مواد خام و نیمه‌خام از فردا متوقف می‌شود و اصل میزان عوارض پرداختی بعد از اینکه درآمد صادراتی برای صادرکنندگان حاصل شد، گرفته می‌شود.

سیداحسان خاندوزی اظهار داشت: به دلیل اتفاقاتی که در سطح بین‌المللی افتاده ارزش کالاهای صادراتی ما ازجمله کالاهای پتروشیمی، فولادی و ... نسبت سال گذشته کمتر شده است که امیدواریم سال آینده تناژ در کنار ارزش کالاهای صادراتی افزایش یابد.

وی در واکنش به موارد مطرح شده در این جلسه درباره کم‌اظهاری کالاهای تجاری در گمرک افزود: مسائلی که درخصوص کم‌اظهاری در حوزه صادراتی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوسی مطرح شد، اصلاح شود.

خاندوزی همچنین درباره دستورجلسه شورا درباره مصوبه مالیات علی‌الحساب 2 درصد از صادرات مواد خام و نیمه خام و درخواست فعالان بخش خصوصی درباره اصلاح یا توقف آن گفت: باتوجه به شکایت صادرکنندگان کالاهای خام و نیمه خام مشمول پرداخت عوارض صادرات و مشکلات تامین نقدینگی آنها قرار شد ابلاغیه‌ای که در مهرماه توسط سازمان مالیاتی و گمرک ایران انجام و اجرایی شده بود از فردا 15 اسفندماه علی‌الحساب متوقف شود.

وی تصریح کرد: بنابراین مقرر است اصل میزان عوارض پرداختی وفق قانون، پس از اینکه صادرات خاتمه یافت و درآمد صادراتی برای صادرکنندگان حاصل شد، فقط از طرف سازمان امور مالیاتی گرفته شود.

وزیر اقتصاد همچنین درباره  پرداخت هزینه دموراژ به صورت ارزی بیان کرد: قرار شد در این خصوص تقسیم کار بین سازمان بنادر و کشتیرانی انجام شود بنابراین اظهارنظر در این‌باره به بعد از اینکه مصوبه توسط دبیرخانه آماده شد واگذار می‌شود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...