افزایش قیمت موبایل‌قاپی را بیشتر کرد

افزایش قیمت موبایل‌قاپی را بیشتر کرد

آمارها در تهران حاکی از آن است که بیش از ۴۰ درصد از سرقت‌های رخ داده در شهر مربوط به لوازم، قطعات و موارد مرتبط با خودروهاست و بیشتر از سوی معتادان متجاهر انجام می‌شود.
به گزارش صنعت‌صنف به نقل از ایسنا، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ سرقت‌های خرد را یکی از مهم‌ترین چالش‌های پلیس اعلام کرد.
سردار علیرضا لطفی در این‌باره گفت: برای مقابله و کاهش آمارهای سرقت لازم است همه دستگاه‌های مسئول به وظایف خود عمل کنند. 
لطفی افزودد: مهم‌ترین چالش ما بحث سرقت‌های خرد است، چراکه رقم آن زیاد است و هم به دلایل مختلف ازجمله حضور معتادان متجاهر، افزایش قیمت‌ها و ... میزان آن افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: به طوریکه امروزه آمارهای ما در تهران حاکی از آن است که بیش از ۴۰ درصد از سرقت‌های رخ داده در شهر مربوط به لوازم، قطعات و موارد مرتبط با خودروهاست که از سوی معتادان متجاهر انجام می‌شود.
لطفی به افزایش قیمت‌ برخی از اقلام و اشیای همراه شهروندان مانند گوشی تلفن همراه نیز اشاره کرد و گفت: افزایش سرسام‌آور قیمت موبایل گرایش سارقان را به سمت موبایل‌قاپی برد.
لطفی رفتار شهروندان را نیز در این‌باره موثر دانست و تصریح کرد: من گاهی در خیابان می‌بینم که برخی از شهروندان محترم هیچ توجهی به مراقبت از گوشی تلفن همراه، کیف و ... ندارند.
وی همچنین با اشاره به فرارسیدن روزهای پایانی سال و افزایش حضور مردم در مراکز خرید و اماکن تجمعی گفت: پلیس آگاهی درکنار دیگر پلیس‌ها طرح‌های ویژه‌ای را در این خصوص اجرا کرده که ازجمله آن گشت‌زنی هدفمند در اماکن پرتجمع است که این حضور به شکل محسوس و نامحسوس است. 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...