سرمایه‌گذاری ۹۰ هزار یورویی برای اقامت در ایران

سرمایه‌گذاری ۹۰ هزار یورویی برای اقامت در ایران

مدت زمان اعطای اقامت به سرمایه‌گذاران خارجی از «سه» به «پنج» سال و میزان سپرده‌گذاری مورد نیاز برای این امر، از ۲۵۰ هزار دلار به ۹۰ هزار یورو در مصوبه جدید هیات دولت کاهش پیدا کرد.
به گزارش صنعت‌صنف، مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با اعلام این خبر و با اشاره به تصویب پیشنهاد وزارت اقتصاد در هیات دولت درباره کاهش میزان حداقل سرمایه یا سپرده و افزایش سال‌های مجوز اقامت برای سرمایهگذاران خارجی، هدف از این مصوبه را تشویق هرچه بیشتر اتباع کشورهای خارجی و بویژه کشورهای همسایه برای سرمایه‌گذاری در ایران اعلام کرد.
ابوالفضل کوده‌ئی موضوع اقامت در ایران را به‌عنوان یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه سرمایه‌گذاران خارجی و اشخاص مرتبط با آنها ارزیابی کرد و گفت: بر همین اساس اصلاح مصوبه اعطای اقامت پنج‌ساله به سپرده‌گذاران و سرمایه‌گذاران خارجی که در سال 1398 به تصویب هیات وزیران رسیده بود، دوباره در دستور کار وزارت امور اقتصادی و دارایی و سپس دولت قرار گرفت و پس از انجام اصلاحات لازم به تصویب کمیسیون اقتصادی دولت و هیات وزیران رسید.
وی تصریح کرد: فرد سرمایه‌گذار، مدیران و کارشناسان خارجی وی و نیز مدیران و کارشناسان خارجی بنگاه‌های اقتصادی که سرمایه خارجی در آن به کار گرفته شده باشد، به علاوه همسر، فرزاندان ذکور زیر 18 سال و اناث مجرد و پدر و مادر تحت تکفل آنها نیز از مزایای این مصوبه برخوردار خواهند شد.
کوده‌ئی مخاطبان این مصوبه هیات دولت را همه اتباع خارجی یا متقاضیان خارجی دریافت اقامت پنج‌ساله کشورمان اعلام کرد که اقدام به سپرده‌گذاری بلندمدت در ایران کرده و با رعایت شیوهنامه مصوب مربوط به این آیین‌نامه، فرم درخواست را تکمیل و مدارک هویتی خود را ارائه داده باشند.
وی، اهمیت و ضرورت جذب منابع مالی خارجی به کشور باتوجه به رقابت موجود در این زمینه بین کشورهای منطقه (و بویژه همسایه) را به‌عنوان هدف اصلی ارائه این مصوبه عنوان کرد.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...