اعتبار ایمنی سمند و تیبا لغو شد

اعتبار ایمنی سمند و تیبا لغو شد

سمند و تیبا به‌دلیل عیوب پرتکرار ایمنی عملکرد از سوی دفتر تخصصی صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران از فهرست تمدید اعتبار حذف شدند.

به گزارش ، مصطفی آجرلو، مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران در صفحه توییتر خود نوشت: امروز سمند، تیبا ۱ و تیبا ۲ به‌دلیل عیوب پرتکرار ایمنی عملکرد از سوی دفتر تخصصی صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران از فهرست تمدید اعتبار حذف شدند.

t

مقام معظم رهبری نیز در سخنان بهمن‌ماه 1400 خود در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی، تصریح کردند که متأسفانه در برخی صنایع به‌ویژه در صنعت خودرو به موضوع کیفیت توجه نمی‌شود و مردم نیز بحق به آنها اعتراض دارند.

پیش از این نیز بارها پلیس رهوار ناجا از کیفیت پایین خودورهای داخلی سخن گفته و از بی‌توجهی خودروسازان انتقاد کرده بود.

رئیس سازمان ملی استاندارد هم گفته بود: رابطه میان خودروسازان و ناظران کیفی را قطع کردیم تا مفسده‌ ایجاد نشود‌. پروانه کاربرد نشان استاندارد برای خودروسازان هم از دو سال به یک ماه کاهش یافته است تا پیوسته مورد رصد قرار گیرند.

مهدی اسلام‌پناه با اشاره به رویکرد تحولی سازمان استاندارد در بحث خودرو که از دی ماه سال قبل کلید خورد، گفت: در نخستین گام، سعی کرده‌ایم دستورالعمل‌های نظارتی را تصحیح کنیم و شرکت‌ها و آزمایشگاه‌های همکار استاندارد طبق آن اقدام کنند.

t

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...