پروازهای حج تمتع آغاز شد

پروازهای حج تمتع آغاز شد

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از آغاز پروازهای حج از امروز یکشنبه خبر داد.

به گزارش ، شمس‌الدین فرزادی‌پور در نشست خبری درباره حج تمتع ۱۴۰۱ اظهار داشت: همه تیم‌های فنی در حوزه تعمیرات، خدمات فرودگاهی و ستادی آماده هستند تا بتوانیم سفرهای در شأن زائران خانه خدا را انجام دهیم همچنین نمایندگان‌مان را به کشورهای میزبان اعزام کردیم و به‌‌رغم بسیاری از محدودیت‌هایی که برای ما به وجود می‌آورند، بسیاری از هماهنگی‌ها را انجام دادیم.

وی اضافه کرد: بامداد شنبه در ساعت ۵:۴۵ نخستین پرواز به مقصد عربستان سعودی انجام شد و کارگزاران حج وارد سرزمین وحی شدند همچنین از شهرهای اردبیل، اهواز، یزد، بندرعباس، بوشهر، گرگان، همدان، اصفهان، تهران، زنجان، کرمان، مشهد، ارومیه، ساری، شیراز، تبریز، بیرجند زائران به خانه خدا اعزام خواهند شد.

فرزادی‌پور با بیان اینکه حدود 40 هزار و 614 هزار زائر از 18 فرودگاه کشور به عربستان سفر می‌کنند، ادامه داد: پروازهای حج به صورت رسمی از یکشنبه آغاز خواهد شد و از نقاط مختلف به ترتیبی که سازمان حج و زیارت تعریف کرده این پروازها را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه ناوگان 300 و 600 را برای حج پیش‌بینی کردیم و احتمالا ایرباس 310 نیز در این پروازها مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: آنچه ما را برای انجام پروازهای حج امیدوار می‌کند همدلی است که در صنعت هوانوردی وجود دارد.

او با بیان اینکه همه تلاشمان را می‌کنیم تا پروازهای حج با تاخیر حداقلی انجام شود، گفت: تاکنون عربستان پرواز پشتیبان را نپذیرفته است اما با چند شرکت برنامه‌ریزی کردیم که در صورت پذیرش کشور مقصد این کار را انجام دهیم. البته پرواز حج تاثیری روی سایر پروازهای برنامه‌ای ایران ایر ندارد.

h
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...