مهر تایید قوه قضاییه بر انتخابات اتاق‌های بازرگانی

مهر تایید قوه قضاییه بر انتخابات اتاق‌های بازرگانی

مهر تایید قوه قضاییه بر انتخابات اتاق‌های بازرگانی؛ شعبه ۱۸ دادگاه تجدیدنظر استان تهران صحت انتخابات اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در سال 1397 را تایید کرد.

به گزارش ، رای نهایی و قطعی شعبه ۱۸ دادگاه تجدیدنظر استان تهران درباره نهمین دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در سال ۹۷ صادر شد و صحت و سلامت برگزاری بزرگترین انتخابات بخش خصوصی را تایید کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی اتاق تهران، پس از برگزاری انتخابات اتاق تهران و استانها، تعدادی از افرادی که نتوانسته بودند آرای کافی را دریافت کنند و تصور می‌کردند بدون ارائه هیچ سند و مدرکی می‌توانند انتخابات اتاق را بی‌اعتبار جلوه دهند، به مراجع قضایی شکایت کرده و خواستار ابطال انتخابات شدند که درنهایت مراجع قضایی با رسیدگی دقیق و صدور حکم قطعی، رای به صحت انتخابات داده و ادعای مطرح شده از سوی این افراد را رد کردند.

در بخشی از حکم سیدجعفر هاشمی، رئیس شعبه 18 دادگاه تجدیدنظر استان تهران آمده است:
«آن بخش از دادنامه تجدیدنظر خواسته به شماره (...) مورخ 19 مهر 1400 صادره از شعبه 16 دادگاه عمومی حقوقی تهران که مشعر بر حکم به محکومیت تجدیدنظر خواه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و با وکالت آقای... فرزند... به طرفیت آقایان ..... به خواسته ابطال نتایج انتخابات نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران مورخ 11 اسفند 1397 و مطالبه خسارت دادرسی و حق الوکاله وکیل است، دراساس مخالف قانون و مقررات موضوعه و اسناد ابرازی بوده و مشمول بندهای ه و ج ماده 348 قانون آیین دادرسی مدنی بوده و واجد منقضت قانونی است ... »

حکم دادگاه تجدیدنظر درباره صحت برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی در سال 1397 در شرایطی صادر می شود که در ماه‌های گذشته گروهی تلاش کردند تا به شکل‌های مختلف و با طرح ادعای بی‌اساس، چهره قدیمی ترین نهاد بخش خصوصی کشور، یعنی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی را مخدوش کنند.

در ارتباط با این هجمه‌ها هیات رئیسه اتاق ایران نامه‌ای را خدمت مقام معظم رهبری و سران سه قوه ارسال و خواستار آن شد که دلایل و ریشه‌های این برخوردها و هجمه‌ها بررسی و مشخص شود و دقیقا اطلاع‌‌رسانی صورت گیرد. همچنین وضعیت اتاق‌ بازرگانی به طور شفاف مورد تحقیق قرار گیرد و اگر هم تخلفی صورت گرفته اعلام و با آن برخورد شود تا در نهایت معلوم شود دلایل هجمه‌ها و تضعیف اتاق چیست؟ خوشبختانه در این ارتباط دستورات اکید خوبی صادر شده است. علاوه بر این، جلسه‌ای با ریاست قوه قضاییه برگزار شد و در این جلسه ایشان دستور دادند که این مساله به دقت بررسی شود.

روابط عمومی اتاق تهران در ادامه آورده است: رای اخیر دادگاه، تلاش‌های مخالفان بخش خصوصی برای به حاشیه‌ راندن اتاق بازرگانی و مایوس سازی اعضای اتاق را بی‌اثر ساخته است. فعالان بخش خصوصی و اعضای اتاق بازرگانی سراسر کشور به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین تشکل بخش خصوصی ایران با 138 سال سابقه، در سال‌های گذشته تلاش کرده‌اند با وجود چالش‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و به خصوص تحریم‌ها، همیشه نقش بازوی حمایتی دولت و حاکمیت را بازی کنند و با دیپلماسی قوی اقتصادی و عبور از تحریم ها بخش مهمی از بحران‌های کشور در حوزه تجارت و تامین ارز را برطرف سازند و چرخه تولید و اشتغال را فعال نگهدارند.

همچنین درحالی در ماه‌های گذشته شاهد تضعیف جایگاه بخش خصوصی از سوی عده‌ای بوده‌ایم که اقتصاد ایران درگیر شدیدترین تحریم‌هاست و بیش از هر زمانی به سرمایه‌گذاری، دیپلماسی اقتصادی و در یک کلام نقش‌آفرینی بیشتر بخش خصوصی و کارآفرینان نیازمند است و به نظر می‌رسد در این بین گروهی به‌دنبال کاشت بذر ناامیدی در دل فعالان اقتصادی و دلسردی آنها هستند؛ اتفاقی که می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری برای کشور به همراه داشته باشد. به اعتقاد کارشناسان اگر سیاستگذاران می‌واهند کشور را از طوفان‌ها و بحران‌های اقتصادی کنونی رها کنند، مسیر اصلی آن تعامل و تقویت بخش خصوصی و نهادهای وابسته به آن همچون اتاق بازرگانی است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...