اشتغال‌زایی 12 هزار نفری برکت در یزد

اشتغال‌زایی 12 هزار نفری برکت در یزد

اشتغال‌زایی 12 هزار نفری برکت در یزد؛ با بهره‌برداری از 4 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور، زمینه ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر در مناطق محروم و روستایی استان یزد فراهم شد.

به گزارش ، معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت با بیان این مطلب اظهار داشت: این مشاغل به‌طور عمده در رسته‌های مبتنی بر مزیت‌های نسبی استان ازجمله فرآوری محصولات کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری و ... ایجاد شده است.

مرتضی نیازی افزود: حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این ۴ هزار طرح در استان یزد بالغ‌بر ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است.

نیازی درباره فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در سال ۱۴۰۱ در استان یزد نیز گفت: برای سال 1401 راه‌اندازی سه هزار طرح اشتغال اجتماع‌محور با ظرفیت ۹ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در دستور کار است. 

نیازی خاطرنشان کرد: تا سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰ درصد شهرستان‌های استان یزد تحت پوشش فعالیت‌های توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی بنیاد برکت قرار داشتند که امسال همه شهرستان‌ها از این مزیت برخوردار می‌شوند.

به‌گفته وی برای اجرای طرح‌های اشتغال‌ز‌ا در حوزه دانش‌بنیان و طرح های ویژه نیز یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته تا به‌صورت مشترک با همکاری استانداری یزد، به سرانجام برسد.

نیازی از فعالیت شبکه تسهیل‌گری ۲۷ نفره بنیاد در استان شامل دو نفر مجری و ۲۵ نفر تسهیل‌گر خبر داد.

وی یادآور شد: تا به امروز ۲۰۰ هزار طرح اشتغال اجتماع‌محور با ظرفیت ایجاد ۶۰۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در مناطق محروم و روستایی کشور راه‌اندازی شده است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...