تامین امنیت کشتیرانی ایران در عمق آب‌های جهان

تامین امنیت کشتیرانی ایران در عمق آب‌های جهان

تامین امنیت کشتیرانی ایران در عمق آب‌های جهان؛ فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران از اعزام پنج ناوگروه نیروی دریایی ارتش به عمق آب‌های بین‌المللی خبر داد و اولویت این ناوگروه‌ها را تامین امنیت کشتیرانی در منطقه و جهان برشمرد.

به گزارش ، امیردریادار شهرام ایرانی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی طی اظهاراتی از اعزام پنج ناوگروه نیروی دریایی ارتش به عمق آب‌های بین‌المللی خبر داد و با تاکید بر اینکه سه فروند از ناوشکن‌های حاضر در این ماموریت‌ها به‌طور کامل ساخت ایران هستند، افزود: این مهم مایه سربلندی و سرفرازی نظام و کشور و بیانگر توانایی جوانان غیور ایرانی در تامین امنیت کشتیرانی ایران است.

دریادار ایرانی در ادامه سخنان خود به برگزاری اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند یا آیونز در ایران اشاره کرد و گفت: این اجلاس در اواخر مهرماه و در بندر چابهار به میزبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این اجلاس دارای سه کمیته است که در این دوره ریاست دو کمیته امنیت دریایی و کمک‌های بشردوستانه را نیروی دریایی ارتش ایران برعهده خواهد داشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه طی سال جاری برگزاری رزمایش‌های ترکیبی را در دستور کار داریم به افتتاح مرکز امنیت دریایی پرداخت و خاطرنشان کرد: در همکاری با کشورهای عمان و پاکستان مرکز امنیت دریایی با تمرکز بر اقیانوس هند افتتاح می‌شود.

وی از توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به توسعه دریایی کشور به‌عنوان امری راهبردی اشاره کرد و گفت: دولت و مجلس در این راستا ‌باید نسبت به احداث بندر راهبردی جاسک اهتمام بورزند چراکه با این اقدام از منطقه فقرزدایی خواهد شد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...