کارآفرینان 30 ساله در فهرست برترین‌ها فوربس

کارآفرینان 30 ساله در فهرست برترین‌ها فوربس

کارآفرینان 30 ساله در فهرست برترین‌ها فوربس؛ فوربس به‌تازگی فهرست 30 کارآفرین جوان زیر 30 سال خود را معرفی کرده است که کسب‌وکاری راه‌اندازی کرده، سرمایه جمع کرده‌اند، به مردم خدمات نوینی ارائه کرده‌اند و سود قابل‌توجهی داشته‌اند.

به گزارش ، فوربس در یکی دیگر از رده‌بندی‌های معمول خود، برای پنجمین بار فهرست 30 کارآفرین جوان زیر 30 سال خود را معرفی کرده است که در امور عام‌المنفعه نیز دستی داشته‌اند. این فهرست البته شامل 35 جوان کارآفرین نیکوکار است، چون برخی از این کسب‌وکارها 2 موسس یا بیشتر داشته‌اند.

نشریه فوربس‌خاورمیانه، با انتشار فهرست دیگری از برترین‌های صاحبان کسب‌و‌کار در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا 30 جوان کارآفرین را که با کمتر از 30 سال سن در حوزه منا در کسب‌و‌کار پیشگام و خلاق هستند،‌ معرفی کرد.

نشریه فوربس‌خاورمیانه در این‌باره توضیح داده‌است که معیار انتخاب این افراد، تاثیرگذاری آنان بر صنعتی که در آن فعال هستند و همچنین بازار و جامعه هدف بوده‌است و داده‌های قابل سنجش این 30 جوان کارآفرین منتخب (با به عبارت بهتر 35 کارآفرین حقیقی)، در شاخص‌هایی مانند سرمایه‌های جمع‌آوری شده، جوایز کسب شده، درآمدها، ارزش معاملات، میزان اشتغال‌آفرینی آنان و تعداد مشتریان و دنبال‌کنندگان آنها در رسانه‌های اجتماعی، از سوی داوران این نشریه مورد ارزیابی قرار گرفته است.

به نوشته نشریه فوربس در خاورمیانه، برای انتخاب و معرفی 30 کارآفرین جوان زیر 30 سال منطقه منا، در ابتدا بیش از 400 درخواست و معرفی‌نامه از کشورهای این حوزه گردآوری شده و گروه تحقیقاتی و تحریریه فوربس در خاورمیانه پس از چندین دور ارزیابی، فهرست 80 نامزد منتخب را در اختیار داوران بین‌المللی این نشریه قرار داده و گروه داوران خارجی نیز سرانجام بر معرفی 30 جوان کارآفرین پیشگام در منطقه منا که کمتر از 30 سال دارند، به نقطه اشتراک رسیدند و فهرست منتخب درنهایت اعلام شد.

در این فهرست، نام و نشان کارآفرینان جوان از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا که در حوزه‌های مختلف کسب‌و‌کارهای نوپا فعال هستند و افرادی که در رسانه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام دنبال‌کننده‌های میلیونی دارند، دیده می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی اتاق تهران، چیرنج چاندران (Chirenj Chandran) و انصار لطیف (Anser Latheef) دو جوان کمتر از 30 سال از هند که کسب‌و‌کارشان با برند مای سیاره (MySyara) را از سال 2019 در امارات و هند راه‌اندازی کردند و موفق شدند تا سپتامبر 2022 در مجموع 5.5 میلیون دلار سرمایه جذب کنند، در ابتدای این فهرست جای دارند. کسب‌و‌کار این دو جوان هندی و اماراتی، در حوزه خدمات خودرو، از شست‌وشو تا عیب‌یابی و تعمیر و تعویض روغن است و آنها مدعی‌اند که توانسته‌اند با MySyara به صرفه‌جویی مصرف آب به میزان 11.5 میلیون لیتر کمک کنند.

ابراهیم محمد، جوان 29 ساله مصری از چهره‌های دیگر فهرست فوربس خاورمیانه است که با راه‌اندازی پلتفرم Homzmart در سال 2019، بازار آنلاین فروش مبلمان و محصولات خانگی را راه‌اندازی کرد و طی سه سال موفق به جذب بیش از 40 میلیون دلار سرمایه از سرمایه‌گذاران بین‌المللی شد.

حسن سلیمان، معروف به ابوفلاح، جوان 23 ساله سومالیایی متولد کویت از دیگر چهره‌های این فهرست است. او یک سازنده محتوای در شبکه اینترنتی یوتیوب است و کانال او در این شبکه بیش از 26.6 میلیون مشترک دارد. به نوشته فوربس خاورمیانه، او که در امارات ساکن است، در سال 2022 بیش از 11 میلیون دلار برای کمپین کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و با همکاری محمد بن راشد آل مکتوم، جمع‌آوری کرد. ابوفلاح همچنین دو رکورد جهانی گینس برای طولانی‌ترین پخش زنده و بیشترین بازدید مستقیم از یک کمپین بشردوستانه در یوتیوب را شکست. از او در عین حال به‌عنوان کسی که توانست برای انجام بیش از 1500 عمل جراحی آب مروارید در آفریقا پول جمع‌آوری کند و بیش از 30 خودرو به طرفداران خود در یوتیوب هدیه داده‌است، یاد می‌شود.

همچنین در فهرست 30 جوان برتر و کارآفرین پیشگام حوزه منا، نام نادیا مراد از کشور عراق که در سال 2018 برنده جایزه صلح نوبل شد، دیده می‌شود. او اهل سنجار شهری در شمال عراق است که در سال 2014 گروه تروریستی داعش فجایع بزرگی را در آن منطقه به جا گذاشت. نادیا در سال 2019 به‌عنوان مدافع اهداف توسعه پایدار سازمان ملل منصوب شد.

همچنین نام مزاح بنت مروان آل مکتوم، دختر 25 ساله و خلبان اماراتی که نخستین زن در خانواده سلطنتی امارات بود که در سال 2015 برای هواپیمایی امارات پرواز کرد، در این فهرست دیده می‌شود.

جوانانی که در این رقابت شرکت کرده و مورد ارزیابی قرار گرفته متولدان 1992 یا همان 1370 به بعد هستند، کارآفرینانی که تا اول اکتبر 2022 یعنی نهم مهرماه 1401 کمتر از 30 سال سن داشته باشند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...