وزارت صمت در مافیای خودرو هضم شد

وزارت صمت در مافیای خودرو هضم شد

وزارت صمت در مافیای خودرو هضم شد؛ جلسه استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه‌شنبه 10 آبان 1401 برگزار شد و موافقان و مخالفان به بیان مطالب خود در این‌باره پرداختند. 

به گزارش پایگاه خبری صنعت‌صنف، به‌دلیل اهمیت موضوع استیضاح وزیر صمت، تلاش کرده تا به بازخوانی اظهارات موافقان و مخالفان این موضوع بپردازد و برای این منظور مهمترین بیانات هریک از نمایندگان موافق و مخالف برای اطلاع مخاطبان آورده شده است.

بر این اساس سیدمرتضی حسینی، نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به‌عنوان موافق استیضاح فاطمی‌امین این‌گونه اظهار داشت:

- مردم از دولت انقلابی انتظار داشتند بتوانند مانند دیگر کشورها به خودروهای مجهز و دارای استاندارد روز دنیا دسترسی داشته باشند، چرا ملت ما باید مجبور باشد از ارابه‌های مرگ استفاده کند.

- مردم و نمایندگان امید زیادی به دولت شما داشتند به‌خصوص در بحث تنظیم بازار نگاه ویژه‌ای به دولت بود، ولی با تلخی و تاسف باید گفت نه تنها حرکت چشمگیر و قابل توجهی در این زمینه مشاهده نشد بلکه کار به جایی رسید که عده‌ای از کارآفرینان و تولیدکنندگان راه خروج از کشور را در پیش گرفتند.

- بسیاری از معادن ضمن آنکه تجهیزات لازم برای بهره‌برداری را ندارند با کمبود نیروی انسانی نیز روبه‌رو هستند. همچنین خام‌فروشی و عدم فرآوری همچنان در اغلب معادن ساری و جاری است.

- مرور کارنامه آقای وزیر صمت نشان می‌دهد که وی به هیچ یک از وعده‌هایی که در زمان رأی اعتماد داده است عمل نکرده است؛ وعده‌هایی مانند کم اثر کردن تحریم‌ها، حذف امضاهای طلایی، تامین مصالح ساختمانی، تنوع‌بخشی به شرکت‌های خودروسازی، افزایش تولید و بالابردن کیفیت خودرو و رقابتی شدن بازار.

- شما در این 14 ماه علاوه‌بر اینکه نتوانستید بر مافیای خودروسازی غلبه کنید بلکه در شکم این مافیا هضم و درجهت منافع آنها حرکت کردید.

- اگر در بخش برخورد با فساد که عمده‌ترین آن در وزارت صمت است و از بین بردن باندهای بیت‌المال‌خوار اقدام جدی نکنیم در دیگر بخش‌ها نیز موفق نخواهیم شد.

- چطور است که این دو خودروساز دولتی تمام تولیدات کشور را در انحصار گرفته‌اند و نمی‌گذارند واردات به شکلی که در دیگر کشورها انجام می‌پذیرد به شکل آزاد و صحیحی انجام شود و صنعت خودروسازی دیگری در کشور رونق بگیرد. چرا ملت ما باید مجبور باشد از ارابه‌های مرگ استفاده کند.

- دومین مافیایی که در کشور همچنان به هیچ صراطی مستقیم نیست مافیای نظام بانکی است و مافیای سومی که رهبر معظم انقلاب نیز بارها به آن اشاره کردند مافیای قاچاق کالا و واردات است.

بنابر اعلام خانه ملت، طبق بند 1 ماده هشت آیین‌نامه و مواد 224 و 225 حداکثر زمان برای استیضاح وزیر پنج ساعت است که دو ساعت آن به استیضاح‌کننده‌ها و سه ساعت آن به وزیر تعلق دارد.

براساس برنامه‌‌ریزی انجام شده به مدت یک ساعت و نیم استیضاح‌کنندگان مطالب خود را مطرح کردند و از آنجا که رئیس جمهور در جلسه حضور نداشت سپس وزیر یک ساعت و نیم مطالب خود را مطرح کرد. سپس به مدت 30 دقیقه دو نفر از استیضاح‌کنندگان مطالب خود را بیان کرده و درنهایت دوباره وزیر 30 دقیقه فرصت داشت از خود دفاع کند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...