جزییات لغو ممنوعیت‌های وارداتی از اوراسیا

جزییات لغو ممنوعیت‌های وارداتی از اوراسیا

جزییات لغو ممنوعیت‌های وارداتی از اوراسیا؛ مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، جزییات لغو ممنوعیت‌های وارداتی ایران از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا را تشریح کرد.

به گزارش ، پس از آنکه رئیس سازمان توسعه تجارت در نشستی که هفته گذشته از سوی اتاق تهران و با موضوع توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه برگزار شد، از ابلاغ مصوبه سران سه قوه برای لغو ممنوعیت‌های وارداتی ایران از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا خبر داد.

رحمت‌الله خرمالی در این‌باره به تسنیم گفت: واردات برخی از اقلام که به‌سبب حمایت از تولید داخلی به کشور ممنوع بوده است، پیرو مصوباتی که از نهادهای بالادستی گرفته شده، امکان ثبت سفارش واردات این دست از کالاها از کشورهای اوراسیا فراهم شده است.

به‌گفته وی، کالاهایی امکان واردات به کشور را دارند که به‌طور حتم در همان پنج کشور اتحادیه اوراسیا تولید و در گواهی مبدأ این کالاها باید ساخت یکی از پنج کشور اتحادیه اوراسیا بیان شده باشد.

خرمالی در عین حال، تصریح کرد که قرار است که تا پایان سال 2022 مذاکرات مربوط به انعقاد قرارداد تجارت آزاد جمهوری اسلامی ایران با اتحادیه اوراسیا نهایی شود و پس از تصویب این قرارداد از سوی مراجع دو کشور، 90 درصد از تعرفه‌ها میان دو طرف به مرور صفر خواهد شد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...