کاهش 2.6 میلیون دستگاهی واردات موبایل

کاهش 2.6 میلیون دستگاهی واردات موبایل

کاهش 2.6 میلیون دستگاهی واردات موبایل؛ آمارها حکایت از آن دارد که در هشت ماه نخست امسال بیش از ۹ میلیون دستگاه تلفن همراه وارد کشور شده که نسبت به پارسال حدود دو میلیون کاهش داشته است.

به گزارش ، آمارهای هشت ماهه گمرک نشان می‌دهد از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ماه، بیش از ۹ میلیون و ۱۴ هزار دستگاه تلفن همراه وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که بیش از ۱۱ میلیون و ۶۴۳ هزار دستگاه تلفن همراه وارد کشور شده بود، با کاهشی بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاهی روبه‌رو بوده است.

وزن بیش از ۹ میلیون دستگاه تلفن همراهی که در بازه زمانی یاد شده وارد کشور شده بیش از سه میلیون و ۲۸۴ کیلوگرم بوده است، درحالیکه ۱۱ میلیون و ۶۴۳ هزار دستگاه تلفن همراهی که در مدت مشابه سال گذشته وارد کشور شده بود بیش از چهار میلیون و ۵۶۲ هزار کیلوگرم وزن داشتند.

همچنین ارزش دلاری گوشی‌های همراه وارد شده در ۸ ماه امسال حدود یک میلیارد و ۸۳۷ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۹۵۲ دلار بوده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته حدود دو میلیارد و ۶۵۱ میلیون و ۲۵ هزار و ۴۵۸ دلار بوده است.

بنابر اعلام ایسنا، طبق قوانین، برای واردات هر دستگاه تلفن همراه کمتر از ۶۰۰ دلار، چهار درصد حقوق گمرکی، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و چهار درصد از واردکنندگانی که طبق فرمول مالیاتی خوشنام نیستند، دریافت می‌شود.

برای هر دستگاه تلفن همراه بیشتر از ۶۰۰ دلار نیز ۱۲ درصد حقوق گمرکی، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و چهار درصد نیز از واردکنندگانی که خوشنام نیستند دریافت می‌شود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...